Hi,
Ik heb een MacBook Pro 17" uit 2009. Ik wil deze tijdens vakanties aansluiten op een tv om zo speelfilms te kunnen kijken van de harde schijf. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het via de USB-A-aansluiting of de MiniDispay-poort en een adapter naar HDMI?
Hi,
Heb jij ervaring met deze kabel? Ik ga de kabel sowieso bestellen en proberen. Bedankt voor je reactie!
Geen ervaring met deze specifieke kabel. Vroeger wel een soortgelijke kabel gebruikt. Gaat gewoon werken.
Ja dat kan via de display poort en een HDMI kabel. Ik heb zo jaren films gekeken op mijn tv toen ik nog geen Chromecast had.
Houd er wel rekening mee dat als je films wil kijken het geluid nog wel via je mac gaat of het sound systeem wat je daarom aangesloten hebt. Dat was bij mij wel zo maar ik dacht dat er ook adapters zijn waar de audio wel mee komt.
Mocht je al een chromecast hebben dan kun je zo ook je mac scherm delen op je TV. Dat moet dan wel via Google Chrome anders werkt het niet.
Ik had alleen geen Macbook pro maar een late 2009 iMac instap. Dus dan moet het met een macbook pro helemaal lukken. Nu met mijn iMac 24 inch werkt het hetzelfde maar dan zonder specifieke adapter.
Hi,
Goed om te horen. Ik probeer wel om de audio via de hoofdtelefoonaansluiting op de tv aan te sluiten.
Als je een goede kabel (adapter) hebt, komt de audio gewoon mee, en is beschikbaar op de TV.
Ja de mijne had dat niet. Was ook niet echt een issue maar als je mac in een andere kamer staat kan het wel een issue zijn.