Macbook pro 2010 ram geheugen vervangen

Ik heb een macbook pro uit 2010. De laatste tijd wordt hij toch wat trager dus besloot ik om het geheugen te upgraden van 2x2gb naar 2x4gb. Bij de lokale computerzaak heb ik 2 van de volgende geheugenstickjes gekocht: Samsung 4GB 1Rx8 PC3L 12800s. Volgens de verkoper zouden deze prima in een macbook uit 2010 moeten passen.

Echter, nadat ik ze had ingebouwd, blijft mijn macbook maar constant opnieuw opstarten. Ik heb nu mijn oude geheugen weer erin gedaan en doet het probleem zich niet meer voor.

Nu weet ik dat mijn macbook maar maximaal 1066mhz geheugen aankan, maar ik vind ik internet niet precies welke kloksnelheid mijn gekochte heeft.

Wat zou nu het probleem kunnen zijn? Moet een macbook niet ook gewoon makkelijk bijvoorbeeld 1600mz geheugen kunnen lezen (waar er dan natuurlijk maar 1066 van gebruikt wordt)?

[quote=illuvattarr url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-2010-ram-geheugen-vervangen/ time=1423334836] Volgens de verkoper zouden deze prima in een macbook uit 2010 moeten passen.

[/quote]
Blijkbaar dus niet. Terugbrengen naar de winkel die reepjes.

Je kunt het beste de reepjes kopen die in jouw Mac horen:

Jou MacBook Pro 2010 werkt alleen met DDR3 PC3-8500 1066MHz geheugenmodules, deze moeten ook Apple getest zijn, zoals de Kingston KTA modules of waar TheBigZ naar toe verwijst.

Kijk anders ook eens op de volgende site(s), MacUpgrade , Mac4us of Apple4you om wat meer ideeën te geven. Tweakers is zeker een goed startpunt om te zoeken.