MacBook Pro 2012 kan opstartschijf niet vinden

Hallo allemaal,

Mijn Macbook Pro uit 2012 had al langer kuren, maar is er nu helemaal mee gestopt.

Als ik 'm opstart krijg ik na een tijdje het bekende vraagteken. De recovery mode geeft aan dat alles oké is met de schijf, maar hij blijft de schijf niet vinden tijdens het opstarten. Ook bij de ‘opstartschijf’ functie in de recovery mode wordt de schijf niet gevonden. Ik heb er twee jaar geleden zelf een SSD in gezet, waarna ik vaker last kreeg van vastlopers. Ik zat zelf te denken aan een kapotte aansluiting richting het moederbord, maar heb verder niet veel verstand van hardware.

Is het einde verhaal voor mijn MacBook of hebben jullie nog tips hoe ik 'm weer aan de praat kan krijgen?

Alvast bedankt! :slight_smile:

Je kunt proberen om direct na het opstart geluid de alt toets in te drukken, op deze manier krijg je de keuze vanaf welke schijf je wilt opstarten.

En anders, heb je je oude HDD nog? Dan kun je proberen om die te installeren om te zien of hij dan wel opstart.
Als dat zo is, dan is je SSD corrupt, als het niet zo is dan is er vermoedelijk iets met je aansluiting aan de hand.