MacBook Pro 2016 laad niet meer op

Mijn MacBook Pro 2016 (geen touchbar, MLUQ2N/A Silver) laad soms niet meer op. De usb-c lader is aangesloten, de mac herkent dit maar laadt niet op. Dit probleem is niet altijd zo en dus erg onvoorspelbaar. Het ligt aan het moederbord en kost 600€ om te vervangen. Heeft iemand dit probleem gehad en weet iemand een goedkopere oplossing?

Hoe weet je dat het aan het moederbord ligt?

Heb je al eens een andere adapter geprobeerd?

Misschien ligt het wel aan het contact van de connector die je in je Mac steekt.

Andere adapters werken even slecht. En eigen adapter werkt wel goed op andere apparaten. De reparateur heeft vastgesteld dat het aan het moederbord ligt. Er gaat iets mis met het herkennen van de macbook dat hij moet opladen.

Dit al geprobeerd? SMC reset.

Ja al geprobeerd maar werkt niet.

Als de reparateur heeft aangegeven dat je moederbord kapot is, dan zal je deze moeten vervangen lijkt mij. Of je moet het gevoel hebben dat het niet je moederbord is en dat er iets anders, goedkoper stuk is.

En ik zou zeggen dat een reparatie dan vrij prijzig is en het het overwegen waard is om een 2e hands/ of nieuwe macbook te kopen.

Je kant altijd nog even zelf proberen om via een diagnostische test te achterhalen of deze ook aangeeft dat je moederbord stuk is en anders misschien eens een afspraak maken bij de Genius Bar?

Dat laatste lijkt me inderdaad zinvol; een second opinion bij een andere reparateur. Apple of een ander.