MacBook Pro 2016

Beste leden,

In september begin in aan de hogeschool. Voor mijn richting heb ik een krachtige laptop nodig.
Ik ben van plan om een MacBook Pro te kopen.
Maar als ik wat rondkijk, merk ik dat er binnenkort een nieuwe MacBook Pro uitkomt.
Mijn lessen starten op 26 september.
Heeft iemand enig idee of de nieuwe MacBook Pro tegen die datum te koop zal zijn? En of hierbij een lange wachtrij van weken is? Of is dit helemaal nog niet bekent?
Het lijkt me zonde om hem nu te kopen en dat er dan 2 maanden later een nieuw model uitkomt.

Met vriendelijke groet,

Chronosite

Nee, dat weet niemand. De kans is erg groot dat er inderdaad een nieuw model aan zit te komen, en dat zou gezien de ervaringen in het verleden héél goed ergens in september/oktober kunnen zijn. Meestal kun je een nieuw model bij aankondiging meteen (online) bestellen maar duurt het dan nog een week of wat voor je hem krijgt, of dat hij te koop is in de fysieke Apple Store. Dus als je 'm niet persé op 26 september nodig hebt maar eventueel een maandje later zou ik nog even wachten :wink:

Eerst komt FIFA 16 uit en daarna pas de nieuwe MacBook Pro.

De 13" MBP komt er misschien binnenkort aan (week 33).
De 15" MBP laat langer op zich wachten (week 51).
Aldus deze informatie/gossip: http://wccftech.com/intel-kaby-lake-q3-2016-cannonlake-2017/

Ach, die info is 4 maanden oud TheBigZ. En als je dit leest zou het weer laat 2016 / begin 2017 kunnen worden. Dus: niemand die het weet, behalve in Cupertino.

Ga er maar vanuit dat je hem niet in september hebt. Er zijn zoveel mensen aan het wachten op het nieuwe model dat ze waarschijnlijk lange levertijden gaan krijgen. Het toenmalige nieuwe iMac model kreeg ik eind dec. Direct besteld, na presentatie.

@McPim: Dit is recenter nieuws. (En nog steeds in lijn met het eerdere bericht, nieuwe 15" MBP pas op zijn vroegst eind van het jaar.)
http://www.appleinsider.com/articles/16/07/21/intels-7th-gen-kaby-lake-processors-delivered-to-manufacturers

Tot 1 oktober kun je van studie wisselen. Gebruik die cooling down op je studiekeuze en wellicht is er dan een nieuwe Macbook.