MacBook Pro 2020 Kernel Panic (mogelijk hardware probleem)

Dag OMT-ers,

Mijn MacBook Pro heeft nu al zo’n 2 maand last van Kernel Panic’s.

Om een software probleem uit te sluiten, heb ik mijn MacBook voorzien van een nieuwe macOS Installatie.

Na de schone installatie, zonder terugzetten van de backup, blijf ik last hebben van deze kernel panic’s, die steeds frequenter beginnen voor te komen.

Daarom begon ik het vermoeden te krijgen dat een mogelijk hardware probleem hier een rol speelt. Voor de zekerheid heb ik een apple hardware test gedaan door tijdens het opstarten cmd + D ingedrukt te houden, daar kwamen geen foutmeldingen uit.

Dus dan maar contact opgenomen met Apple, daar denken ze ook richting hardware probleem en raden ze me aan de laptop op te sturen om deze te laten nakijken.

Voor ik deze naar apple stuur wil er toch echt zeker van zijn dat ik echt alle pistes onderzocht heb, daarom vraag ik even hier of er nog stappen zijn die ik kan ondernemen, stel dat het probleem toch niet hardwarematig zou zijn?

Alvast bedankt voor jullie reactie :slight_smile:

Je hebt nog garantie, ik zou niet langer blijven rommelen en het ding terugsturen.

<p class="cite">EagerB0bNerd op 13 maart 2021 om 18:56</p> Je hebt nog garantie, ik zou niet langer blijven rommelen en het ding terugsturen.
Ik heb volgende week zaterdag een afspraak bij de Genius Bar in Brussel :) ik ben daar nog nooit geweest.

Benieuwd naar hun genialiteit.

Vreemd, nu ik een afspraak heb bij de Genius Bar, heb ik ineens geen last meer van kernel panic’s ?

Zet dan je backup terug, en kijk of de Kernel Panics wegblijven. Zonder Kernel Panics kan Apple natuurlijk ook geen oorzaak vaststellen.

Ze zijn ondertussen toch al terug ?

Volgende week naar de Genius Bar dus. Hopelijk ben ik de MacBook niet te lang kwijt.