Macbook Pro aangesloten op een monitor of tv.

Hoi,

Ik heb een Apple macbook pro 13 inch early 2011 en ik wil er een monitor
Op aansluiten. ik hou namelijk van een opgeruimde bureau en zal mijn
macbook in een henge dock gaan plaatsen
en alleen de monitor/tv gaan gebruiken als display.
alleen weet ik niet zo goed wat ik nou voor iets moet gaan
Pakken en wat de voordelen en nadelen zijn buiten het aantal inch dat de monitor
Gaat hebben.
Zelf had ik 27 inch in gedachten mede omdat ik veel games speel en dat toch
Een perfecte grootte vind om daar games op te spelen.
Nou heb ik zelf een Philips 32PFL5604h/12 tv en vroeg me af of het beter is
Om gewoon een thunderbolt naar hdmi adaptertje te kopen en um op mijn tv aan
Te sluiten of gewoon een monitor aan te schaffen.
Zelf vind ik de apple monitors een beetje te duur al zijn ze heel erg mooi en aansluitend
Op het design van de macbook pro ofcourse.
Ik zat daarom ook te denken aan een prijs van € 500,- en minder.
alvast bedankt voor de reactie's en mijn excuses mocht mijn post een beetje onduidelijk zijn.
ik wil dus kort gezegd een display vervangen voor thuis om op te kunnen gamen enz.
het komt er uit te zien als een desktop setting (draadloze muis en toetsenbord +- trackpad + iphone dock + monitor)

ik zou eerst op marktplaats rondkijken of daar iets is te vinden is aan thunderbolt displays

had early 2011 al thunderbold? volgens mij is dat nog mini display..

Ik vraag me af of het sowieso mogelijk is om ALLEEN een monitor of tv als display te gebruiken. Het is mij op mijn MacBook (niet Pro) in elk geval nooit gelukt. Je kan (althans, IK kan) het externe scherm alleen als tweede scherm gebruiken. Scherm in de laptop blijft ook in gebruik. Je kan het tweede scherm wel als mirror instellen, maar dat schiet ook niet op, want dan zit je met je full-HD externe scherm op de resolutie van je laptop scherm. Maar nogmaals, dat is MIJN ervaring op een standaard MacBook.

nou ja op marktplaats is niet veel te vinden qua 2de hands thunderbolt display.
En mijn macbook pro heet idd al een thunderbolt connector. het is ook de eerste die toen
der tijd werd uitgebracht maar dat ter zijde weet ik niet of het mogelijk is om ALLEEN een monitor of tv
te gebruiken maar aangezien mijn macbook pro ingeklapt in een henge dock staat is het
wel de enigste beeldscherm dan die aan staat dus zal hij als enigste beeldscherm moeten dienen.

[quote=rhvandenheuvel url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-aangesloten-op-een-monitor-of-tv#post-2499423 time=1355351672]...dus zal hij als enigste beeldscherm moeten dienen.[/quote]

Dan zou ik toch even na gaan hoe je dat moet/kan doen. Ik heb mijn tweede scherm boven mijn MacBook staan en kan daar wel mijn menubalk naartoe verplaatsen, maar mijn Dock krijg ik niet van het MacBook scherm af. Lijkt me lastig werken voor je zonder Dock.

Maar misschien is er wel een handig truukje voor dat ik gemist heb of moet je het scherm (in de instellingen) onderaan plaatsen of zoiets.

Het kan wel, dat je een extern beeldscherm gebruikt en het interne beeldscherm niet. Er is een trucje voor, iets met scherm dichtklappen geloof ik. Persoonlijk ben ik er geen voorstander van aangezien mij ooit eens verteld is dat de Macbook Pro ook warmte af geeft tussen de toetsen door. Met dicht scherm kan dat niet.

[quote=rhvandenheuvel url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-aangesloten-op-een-monitor-of-tv#post-2499423 time=1355351672]nou ja op marktplaats is niet veel te vinden qua 2de hands thunderbolt display..[/quote] Die heeft alleen Apple, maar dat is verder geen probleem in de thunderbolt port past een Mini-Display aansluiting :zie [url=http://www.onemorething.nl/community/topic/alternatieve-beeldschermen-voor-je-mac-een-overzicht/page/31#post-2494399]Alternatieve beeldschermen voor je Mac[/url]
[quote]
Er is een trucje voor, iets met scherm dichtklappen geloof ik.
[/quote] Inderdaad zet je MBP aan, klap hem dicht en vervolgens met een extern toetsenbord zet je hem weer aan, zo is je MB gesloten en heb je beeld op je extern scherm

Recoiller en 1984 bedankt voor de "dichtklap tip", maar denk dat ik dat inderdaad maar niet doe i.v.m. de koeling. Ik heb mijn DVD unit vervangen door een tweede harddisk en trek altijd het onderste uit de rekenkracht met (te) veel tracks in Logic, dus ik vrees dat mijn MacBook sowieso al meer warmte produceert dan de gemiddelde.

kijk, het dichtklap tip en het 2de scherm enzovoorts probleem dat wordt verholpen omdat ik het in een henge dock zet waardoor mijn macbook pro ingeklapt staat en door op de spatie knop mijn macbook van de sleep modus haal en mijn toekomstige monitor als vaste en enigste beeldscherm gebruik.
het enigste probleem is dat ik zelf niet zo goed weet wat een goede beeldscherm is om aan mijn macbook pro aan te sluiten.
adapters voor vga/hdmi/enz gebruiken op mijn thunderbolt/displayport vind ik geen probleem.