MacBook Pro batterij vervangen?

Met mijn MacBook Pro kan ik niet langer dan zo'n drie kwartier meer werken als die niet aan de stroom hangt. iStat geeft aan: 650 Cycli. De MacBook is bijna drie jaar oud. Is de enige oplossing een nieuwe batterij kopen?

Een toverspreuk die een ouwe, uitgeputte batterij weer als nieuw maakt, bestaat niet. Hoog tijd voor een andere!

Er stond juist vorige week in de pers dat Dell, HP en Toshiba weredwijd 100.000 notbooks terugroepen omdat de batterij in brand kan vliegen. De batterijen zijn tussen oktober 2004 en juni 2005 vervaardigd!!!!!! Zelf ben ik aan het bakkeleien met Apple over een batterij van een Macbook die binnen twee jaar de geest gegeven heeft. Van de ene op de andere dag. Nog meer dan drie uur zonder adapter en ineens fini.

En wat heeft dat met een drie jaar oude batterij met 650 (!) cycles te maken? Dat ding is gewoon op.

Heb je de batterij updates van apple al geprobeerd ? http://support.apple.com/kb/HT1403?viewlocale=en_US Zal waarschijnlijk niet werken, heeft het bij mij ook niet. Die van mij doet ook echt helemaal niks meer zonder lader.

Dus dan blijft er toch maar 1 ding over een nieuwe kopen…

Esquare, nee dat van die cycli begrijp ik, maar het gaat erom dat Dell etc. daar helemaal niet over spreekt. Ongeacht hoeveel. Ze ruilen om. Ik moet met een batterij van nog geen twee jaar oud en die het ineens af laat weten genoegen nemen? Bovendien zegt Apple dat er garantie opzit omdat hij tussen een bepaalde tijd gemaakt is en dan nog moeilijk doen? Ja, de updates hebben we gedaan. Zelfs een man van Apple vond dit toch wel erg vreemd. Het steeds doen en dan ineens fini.

tsja, een nieuwe kopen dus. Is ie straks weer helemaal fris en kan je er weer 5 uur tegenaan zonder op te laden :)

5 uur heb ik er nog nooit mee kunnen doen!!!! (Macbook).

Nee, maar 4 uur is wel makkelijk te doen.(met Wifi aan)

Heb je een 15"? Dan heb ik eventueel nog een vrijwel nieuwe voor je liggen. Stuur me maar een PB als je 'm over wilt kopen.

[quote:fee6651559="MacbookTo"]het gaat erom dat Dell etc. daar helemaal niet over spreekt. Ongeacht hoeveel. Ze ruilen om.[/quote:fee6651559] In je dromen. Dan hoeven ze vervangende batterijen niet in het verkoopprogramma op te nemen.

Het gaat natuurlijk over bepaalde batterijen.

[quote:b93615f3e8="MacbookTo"]Het gaat natuurlijk over bepaalde batterijen.[/quote:b93615f3e8] 'Bepaalde batterijen' vervangt Apple ook zonder morren. Het probleem is alleen dat ook andere batterijen het wel eens begeven. 'Twee jaar oud' zegt helemaal niks, maar 650 laadcycli is hoe dan ook enorm veel.

ik heb geen 600 cycli

Nee, maar jij bent dan ook niet de topicstarter. :) Apple legt de grens voor gratis vervanging trouwens bij 300 cycli.

Een vriendin van me heeft een Macbook Pro van 22 maanden oud. De batterij heeft 220 cycli en zit op 48% Health. Weet iemand wat de policy van Apple is betreffend het kosteloos vervangen van batterijen? (Ze heeft geen AppleCare). Of moet ze gewoon een nieuwe batterij kopen?

Staat hier (en in de andere 200 topics over ditzelfde onderwerp) allemaal uitgelegd: http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/