MacBook Pro Batterijduur verlengen

Hallo

Sinds vorig jaar (2011) juni ben ik in het bezit van een MacBook pro 15", een fantastisch toestel. De batterij doet het vrij lang, maar niet de beloofde 7 uur. Met schermlicht zeer laag, wat surfen, muziek luisteren, tekstverwerking,... ongeveer een 4 uur. Ik gebruik meestal mijn MB pro van 100à80% batterij totdat hij nog maar 10 à 15 % over heeft, om hem dan weer helemaal op te laden. De batterij heeft ongeveer 110 cycles gehad. Heeft het nut van de macbook eens 24 uur lang aan de stroom te hangen, of is dat maar een fabeltje?

Ik zou zeer lang met mijn MBpro willen werken, desnoods met een vervang batterij, maar daar vind ik het nu nog zeker iets te vroeg voor.

Wat kan ik doen om het optimale uit mijn batterij te halen?

Alvast bedankt! :grin:

Hey ik ben zelf ook in het bezit van een MBP "13 ook ongeveer uit juli, maar ik haal de 7 uur nog wel. Ongeveer elke dag wel een keer aan en uit. En ik draai vaak "Zwaardere" programma's. Dus dit is best vreemd. Scherm 100% + ±15 programma's open: batterijduur: 6 uur. ongeveer.

Dus ik zou het niet weten. Ws hoort het niet zo.

Juni 2011, garantiegevalletje?

bedankt voor de reacties :)

Dat is best wel vreemd. Hoe lang laad je je batterij opladen? Net todat ie zegt dat hij vol is, of een hele nacht of etc?

@MBPuser, Bedankt voor de reactie. Ik denk niet dat het echt iets te maken heeft met dat ie kapot is of etc, maar dat ik op een of andere manier er gewoon niet alles kan uithalen. :)

Gewoon aan de lader hangen als je die in de buurt hebt. Hij hoeft niet perse vol te zijn als je hem er van af haalt, hij hij hoeft niet (bijna) leeg te zijn als je hem aan sluit. Liever niet zelfs.

[quote=matsooh url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-batterijduur-verlengen#post-2413071 time=1338633597]

Ik zou zeer lang met mijn MBpro willen werken, desnoods met een vervang batterij[/quote]
Bij jouw MBP kan je de batterij niet zelf meer vervangen.

Apple verkoopt geen losse accu's, maar ze zijn prima zelf te vervangen.

[img]/uploads/community/0c76d3346541119813deeb5fbfcf41e7e61fc1b3_0.jpg[/img]

Bron: http://www.ifixit.com/Guide/Installing-MacBook-Pro-15-Inch-Unibody-Early-2011-Battery/5889/1

O, ik had begrepen dat je dat met de nieuwe series niet meer zelf kon doen.....

In de vorige generaties kon je op een heel makkelijke mannier je batterij eruit halen, om bijvoorbeeld te vervoeren. Je kan gerust je batterij nog vervangen, maar is niet meer om dagelijks eruit te halen :) Maar batterij vervangen heb ik liefst als laatste optie :)

[quote=matsooh url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-batterijduur-verlengen#post-2413118 time=1338640922]In de vorige generaties kon je op een heel makkelijke mannier je batterij eruit halen, om bijvoorbeeld te vervoeren.[/quote]Welnee. Vervoeren kan zelfs prima als hij gewoon aan staat. De batterij was puur direct te pakken zodat je hem makkelijk kon verwisselen. Nu Apple uiterlijk belangrijker vind dan functionaliteit, en in de realiteit maar weinig mensen met 2 of meer accu's rond lopen, is hij gewoon weg gewerkt in de behuizing.

Oke, hier dus ook een Macbook Pro 15" uit Juli 2011 met 110 cycles.. :razz:

Maar wat SjorsSnoeren zegt kan ik me wel in vinden, ik heb m'n resolutie ook altijd tussen de 90-100% en ik kan de hele dag ermee door. Vier uur lijkt mij veels te weinig!

Het hangt er maar compleet vanaf wat je ermee doet en wat er allemaal draait op de achtergrond. Ik kan mijn batterij in een uur leeg trekken als ik wil, maar ik kan ook er ook zeven uur mee doen. Bepaalde processen of bepaalde software kan best een aanslag zijn op de batterij. Bekijk je processen goed met bijvoorbeeld Activiteitenweergave.

Hier hetzelfde, een kleine 3 maand geleden MBP 13" gekocht. Toen die net uit de doos kwam, heb ik gelijk coconut battery geïnstalleerd en zag ik dat de batterij toen al 4 maand oud was. Nu vandaag, na eigenlijk nog maar 3 maand in het bezit te zijn, zegt die al dat hij 8 maand uit is...

84 cycles, battery capacity 95%. Net een hele dag laten opladen, uitgetrokken op 100% en na 10minuten was hij al 5% batterij kwijt... is dit normaal als je weet dat enkel skype (zonder camera, enkel chat) en firefox aan staat?

Inderdaad, bij mij staat ook dat de batterij 1,2 jaar oud is, en is dus 1 à 2 maanden "te oud". Ik ben nu aan het proberen batterij eens 24 uur te laten opladen :) zien of het enig verschil maakt :)

Laat je weten of er verbeteringen zijn matsooh en zo ja, hoe je dit hebt opgelost? Thanks!

Wifi kan ook veel stroom gebruiken, zeker als je ieder uur een automatische backup laat maken met time machine.

Ik heb geen Time Machine in m'n bezit dus regelmatige back-ups maken doet hij niet. Ik heb gemerkt dat na 10 minuten 5-10% gewoon weg was en dit door enkel wat te surfen, toch niet normaal of wel?