MacBook Pro crasht (valt weg)

Hallo,

De laatste tijd kamp ik met een probleem. Wanneer ik rustig op mijn MacBook pro zit te werken valt hij soms zo maar uit.
Het beeldscherm wordt zwart, hij reageert even nergens op. Vervolgens hoor ik hem uitgaan (een zacht tikje) en start hij weer opnieuw op.
Dit alles zonder een door mij aan te wijzen probleem.

Dit is de 4e keer dat mij dit overkomt, de laatste twee keer was binnen drie dagen.
Dingen die ik geprobeerd heb:
* Reset van PRAM
* Check gedaan met AppleJack
* Permissies v/d schijf hersteld

Net weer een crash gehad dus dit alles heeft niet gewerkt, weet iemand waar dit aan kan liggen? Ben ik genoodzaakt een schone installatie van Mac OS X te doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Mac specificaties zijn trouwens:
Mac OS X Lion 10.7.4 (11E53)
MacBook Pro 15-inch (medio 2010)
2.66 GHz Intel Core i7
8GB werkgeheugen

Een herinstallatie is het laatse redmiddel, dus wacht daar nog even mee.

Nog een aantal dingen die je kun proberen:

* Schijf controleren
* Safe Mode Start Up (Shift indrukken tijden opstarten)
* Kijk eens in de crashlog in het Console programma of daar iets staat (in hulpprogramma's)

Tooltjes zoals AppleJack kun je beter niet gebruiken, die kunnen vaak meer kwaad doen dan ze iets oplossen.

Ik heb het hetzelfde probleem. Ook een Macbook Pro (mid 2010) 15". Hij valt op willekeurige momenten (als ik aan het werk ben) uit, gaat ineens naar zwart scherm en doet niks meer.

PRAM ook gereset maar helpt ook niet.

Iemand al enig idee hoe dit kan komen? Of nog beter hoe stopt het?

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Macbook Pro (mid 2010) 15". Heeft iemand al een oplossing gevonden? of enig idee of het met soft of hardware te maken heeft?

Lekker op tijd dit. Wil het in ieder geval even afsluiten.

Mijn MacBook Pro is naar Apple Store in Amsterdam geweest. Hier is mij eerst verteld dat het onder de verlengde garantie viel aangezien dit een bekend probleem is bij de MacBook Pro serie uit 2010 (klik hier voor Apple’s verklaring).

Toen mijn MacBook Pro uiteindelijk bij de Apple Store Amsterdam was voor reparatie werd er vochtschade geconstateerd, waardoor de verlengde garantie verviel.

De enige manier op dit probleem op te lossen is: vervanging van het moederbord bij Apple, hopelijk onder garantie. Hiervoor raad ik aan om naar Amsterdam te gaan en een afspraak te maken met een Genius. Een geautoriseerde Apple-serviceprovider is ook een mogelijkheid, maar zijn minder schappelijk en vergoeden liever niets.