MacBook Pro drama!

Dag Allemaal,

Dat gene wat je nooit wilt overkomen, is bij mij gebeurt.
Ik heb mijn MacBook Pro 13 inch Early 2011 uit mijn handen laten flikkeren!
Hij is op de rechter onder punt gevallen.
Er zitten deuken in de unibody, er zijn barsten in het scherm en het rechter boven hoekje in het scherm kan je vergelijken als een ezel oor in een boek. Ik zal er wat foto's bij zetten. Ook is mijn mouse pad ingedeukt.

/uploads/community/5f06a9fe5e8bed53baf60bad78a6d9e06b9c0d53_0.jpg

[img]/uploads/community/2492ff5d854290557f5db9afef932a16edf42cf1_0.jpg[/img]

Mijn vraag is aan jullie of dit nog gerepareerd kan worden. Hebben jullie dit al een keer meegemaakt?
Waar kan hem laten repareren.

Gelukkig doet het hardware er nog. Dus kan hem wel blijven gebruiken maar is zeker geen gezicht etc.

Alvast bedankt voor het lezen!

[img]/uploads/community/d411e0d9ca2921a571d8f5d3e43c6dd3e28183f5_0.jpg[/img]

Auw, dat gaat veel kosten. Alles kan gerepareerd of vervangen wordne, maar aangezien zowel behuizing als glasplaat (en mss ook scherm zelf?) kapot zijn moet heel het display assembly vervangen worden. De deuk rechtsonderaan betekent dat heel je topcase ook zal moeten vervangen worden. Reken maar dat je daar zeker de helft van de aankoopprijs van je mac voor zal mogen neertellen om dat te fixen.

[quote]
deSpaanseRente 4 minuten geleden

Auw, dat gaat veel kosten. Alles kan gerepareerd of vervangen wordne, maar aangezien zowel behuizing als glasplaat (en mss ook scherm zelf?) kapot zijn moet heel het display assembly vervangen worden. De deuk rechtsonderaan betekent dat heel je topcase ook zal moeten vervangen worden. Reken maar dat je daar zeker de helft van de aankoopprijs van je mac voor zal mogen neertellen om dat te fixen.
[/quote]

Dankje wel, heb je een goed adresje voor me? Ik heb al op google lopen zoeken, kwam op site's zoals www.macrepair.nl, Ik heb geen Apple Care.

Nu dat ik dit typ lijkt het net alsof me toetsenbord ook kapot is.... dat alles losser zit. Maar dat kan ook schijn zin.

Ik zie dat je in Alphen woont... ik denk dat Microfix in Leiden een goede optie voor je is...
Zij zijn officieel Apple Authorized Service Provider, en ik heb er goede ervaringen mee.

http://www.microfix.nl/html/apple-reparatie.html

adres:

Microfix N.V.
Willem Barentszstraat 23
2315 TZ Leiden

[quote]
Ik zie dat je in Alphen woont... ik denk dat Microfix in Leiden een goede optie voor je is...
Zij zijn officieel Apple Service Provider, en ik heb er goede ervaringen mee.

http://www.microfix.nl/html/apple-reparatie.html

adres:
Microfix N.V.
Willem Barentszstraat 23
2315 TZ Leiden
[/quote]

Thanks, momenteel zit in valkenburg, Limburg. Dit vanwege mijn stage. Maar als ik weer thuis ben ga ik even langs. Ik bel ze zeker eerst even op.

Auw, dit is inderdaad verschrikkelijk natuurlijk, maar om latere ellende te voorkomen zou ik even de harde schijf testen.

[quote]
JeroenJK 1 uur geleden #

Auw, dit is inderdaad verschrikkelijk natuurlijk, maar om latere ellende te voorkomen zou ik even de harde schijf testen.
[/quote]

Hoe bedoel je? Alles werkt nog normaal.

Nog wel, maar de harde schijf kan slecht tegen schokken. Ik zou even met [url=http://www.volitans-software.com/smart_utility.php]S.M.A.R.T Utility[/url] kijken of er niet teveel errors staan. Als je een backup hebt kun je er gewoon mee verder werken.

Zelfs dan nog .
Moest je nu nog geen backup hebben van je bestanden , raad ik je aan om dit toch te doen.
In feite moet je [b]altijd[/b] een backup hebben , en net juist voor zulke "ongelukjes".

Als je dit allemaal wil vervangen kom je al gauw op 6 á 700 euro, alleen al aan materiaal. Ben je niet verzekerd?

Ik heb hetzelfde probleem. Iets minder heftig omdat mijn glasplaat heel is gebleven. Ik heb het lekker laten zitten. Het zal echt een dure reparatie worden. Ik zie dat je mac bijna 2 jaar oud is (heb je hem ook zo lang?) maar je kan je afvragen of het nog de moeite waard is, zeker als de mac nog dicht kan.

Overigens draait mij mac alweer een jaartje zonder problemen na de val.

kan een vriend hem niet uit zijn handen laten vallen.............?????

[quote=hasseltse huzaar url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-drama#post-2505001 time=1356606010]kan een vriend hem niet uit zijn handen laten vallen.............?????[/quote]

Eerlijk duurt het langst.......toch?

Erg vervelend zo'n ongelukje. Gelukkig voor je draait ie nog en kun je doorwerken (en blijven backuppen natuurlijk). Moet je laptop er representatief uitzien (een professional met een deuk in z'n laptop geeft weinig vertrouwen) dan zou ik deze gewoon vervangen voor een nieuwe.

Als je een inboedel verzekering hebt dan kan je het daar ook proberen moet je gewoon een verhaal aan ze ophangen dat je aan het stofzuigen was of dat er een poot van je tafel was afgebroken. Veel mensen vergeten dat je voor dit soort dingen in sommige gevallen al verzekerd voor bent dus gewoon even proberen .

Thanks voor de reactie's!

[quote]
Soulshaker 9 uur geleden #

Zelfs dan nog .
Moest je nu nog geen backup hebben van je bestanden , raad ik je aan om dit toch te doen.
In feite moet je altijd een backup hebben , en net juist voor zulke "ongelukjes".
[/quote]

Ik heb de belangrijkste bestanden op dropbox en dergelijke staan. Dus documenten etc.

[quote]
MBPuser 7 uur geleden #

Als je dit allemaal wil vervangen kom je al gauw op 6 á 700 euro, alleen al aan materiaal. Ben je niet verzekerd?
[/quote]

Ik heb geen Apple Care of iets dergelijks. Dit ongelukje is gebeurt op mijn stage adres. Ik verblijf namelijk tijdelijk in Limburg (Cauberg) voor mijn stage. Misschien kan ik iets verhalen met een reisverzekering of zo....

[quote]
ocramarco 7 uur geleden #

Ik heb hetzelfde probleem. Iets minder heftig omdat mijn glasplaat heel is gebleven. Ik heb het lekker laten zitten. Het zal echt een dure reparatie worden. Ik zie dat je mac bijna 2 jaar oud is (heb je hem ook zo lang?) maar je kan je afvragen of het nog de moeite waard is, zeker als de mac nog dicht kan.

Overigens draait mij mac alweer een jaartje zonder problemen na de val.
[/quote]

Idd, alles doet het nog. Alleen mijn glasplaat van het scherm is gebarsten. Dat deukje in de unibody kan me niet zo veel schelen. Maar die ezels oor rechts boven is wel balen. Dus denk dat ik alleen het scherm laat repareren.

Ik heb al contact opgenomen met Apple Medic Limburg. Vraag daar indicatie van de kosten en tijd etc....

[quote]
Erg vervelend zo'n ongelukje. Gelukkig voor je draait ie nog en kun je doorwerken (en blijven backuppen natuurlijk). Moet je laptop er representatief uitzien (een professional met een deuk in z'n laptop geeft weinig vertrouwen) dan zou ik deze gewoon vervangen voor een nieuwe.
[/quote]

Nee, het hoef niet persé. Maar je koop een MacBook ook een beetje om het uiterlijk he ;) Dus ik zie wel.

[quote]
IPhonePeter 4 uur geleden #
Als je een inboedel verzekering hebt dan kan je het daar ook proberen moet je gewoon een verhaal aan ze ophangen dat je aan het stofzuigen was of dat er een poot van je tafel was afgebroken. Veel mensen vergeten dat je voor dit soort dingen in sommige gevallen al verzekerd voor bent dus gewoon even proberen .
[/quote]

Ik ga er eens naar kijken. Het is niet goedkoop om hem te laten repareren en als student heb je al niet zo veel... Dus ga zkr ever naar verzekeringen kijken etc.