Sinds enige maanden volg ik de discussies op dit forum en sinds kort ben ik ook lid. Jullie forum is een ware schat aan info voor (toekomstige) Mac gebruikers. Jullie input heeft me al veel op weg geholpen en mede de knoop om te gaan switchen doorgehakt! Waarvoor dank!
Nu heb ik beslist om ook de stap te maken en een 15 of 17 inch MBP te gaan bestellen. Echter kijk ik zeer veel online tv en films via mijn oude laptop op mijn LCD TV via VGA oud en geluid via de hoofdtelefoonuitgang op aux in op mijn home cinema systeem van LG HB345BS.
Het is mijn bedoeling om de nieuwe MBP via HDMI ( dmv mini display adapter naar HDMI) rechtstreeks op de homecinema aan te sluiten, zodat geluid via homecinema loopt en beeld via homecinema doorgelust wordt naar de TV. Nu heb ik twee vragen……
1) Kan dit überhaupt? Of moet ik de HDMI rechtstreeks op de tv plaatsen en het geluid optisch op de homecinema aansluiten via de optische uitgang op de MBP?
2) Welke mini display naar HDMI adapter met geluid raden jullie aan? Ik vind alles nogal verwarrend en op de Apple site zelf kom ik er ook niet echt uit……. ook op de OMT forums is het niet echt cristal lear.........
Bij een nieuwe MBP wordt geluid in ieder geval zeker ondersteund middels de thunderbolt/mdp aansluiting.
Had hem dus wel gezien, maar hij is bijna twee keer zo duur als de andere adapters, waarvan sommige mensen wel en sommige mensen geen audio output melden of problemen.............
Kijk, als ie zeker via de homecinema werkt is de prijs geen bezwaar, anders koop ik de goedkope versie (voor direct op TV) en een extra optische audiokabel voor op de homecinema, dan boeit geluidme verder niet.
Alleen zou het strak zijn als alles door 1 kabel via mijn nog vrije HDMI poort op de homecinema zou lopen............ ook qua gemak..........