Ik heb men MBP nog maar sinds vorige week vrijdag dus geen idee of het aan de MBP zelf ligt of aan Leopard (heb maar een paar dagen met Tiger gewerkt dusja), maar soms duurt het nogal redelijk lang eer hij uit slaapstand komt (daarnet pas na een minuut en ik moest eerst op de powerknop drukken) en als het dan eindelijk gelukt is schokt men muis beetje als ik werk met de touchpad. Als ik een externe muis aansluit heb ik geen probleem met schokjes. Nog iemand bekend met dit probleem?
Edit: doordat ik niet echt weet wat het probleem veroorzaakt wist ik ook niet echt waar ik het bericht moest zetten. Hier of bij hardware dus maar hier gedaan.
had toenet precies hetzelfde probleem (met m'n mpbSR 2.4ghz + leopard)
..ook een schokkerige muis (ook met externe usb muis die al aangesloten was)
ik doe mn mbp open nadat ie 8 uur geslapen heeft… ik krijg zwart beeld maar hoor wel gekraak van de HD, minuten later doe ik ik de mbp weer dicht, ik wacht tot ie in slaapstand is gekomen, doe’m weer open en krijg dan wel beeld.
Maar dan krijg ik dus die schokkerige muis. Toen heb ik’m gerestart en functioneerde alles normaal.
ik hoop dat 't een kwestie van een software update is om dit gefixt te krijgen…
Inderdaad, na een herstart werkt hij weer normaal. Had ik ook al gemerkt (vergeten vermelden sorry), maar de volgende keer dat ik hem uit slaapstand haal gebeurt het soms weer :(. Heb geen zin eigenlijk om telkens als ik hem uit slaapstand haal te rebooten.
heb m net opnieuw in slaapstand gedaan en nu deed alles t' wel zoals het hoort.. mischien heeft het te maken met de duur waarin ie slaapstand staat (te kort of te lang bijvoorbeeld)
[quote:2637183310="Powerbook"]Hoe lang kan hij in de slaapstand staan voor de batterij leeg is?[/quote:2637183310]
heel lang. In slaapstand verbruikt hij amper iets van je batterij dusja. Het totaal aantal uren weet ik niet.
[quote:920d0798be="Kryptonate"][quote:920d0798be="Powerbook"]Hoe lang kan hij in de slaapstand staan voor de batterij leeg is?[/quote:920d0798be]
heel lang. In slaapstand verbruikt hij amper iets van je batterij dusja. Het totaal aantal uren weet ik niet.
@Job: heb je Tiger of Leopard?[/quote:920d0798be]
leopard… en dit is de eerste keer dat ik een schokkerige muis kreeg, dus het heeft waarschijnlijk ook met leopard te maken.
Met mijn MBP heb ik ook kuren met de slaapstand. Soms moet ik hem inderdaad weer dichtklappen en nogmaals openen om beeld te krijgen. Helaas komt het bij mij ook erg vaak voor dat hij helemaal niet wakker wordt en ik zodoende de powerknop 4 seconden ingedrukt moet houden om hem uit te schakelen...