MacBook Pro herkent speakers niet?

Hallo allen,

Ik heb zojuist de nieuwe MacBook Pro ontvangen en wilde even front row testen, echter bleken de boxjes (Creative MegaWorks 250d) niet te werken, deze zijn digitaal aangesloten maar worden niet herkend. Als ik bij Sound Output kijk zie ik dat 'ie tijdens het inpluggen ook gewoon op ingebouwde boxjes blijft staan ipv. dat hij switched zoals gebeurt als ik er headphones in duw (andere poort).

Is hier een oplossing voor of is er iets mis met de poort? :slight_smile:

Bij voorbaat dank,

Kevin

steken de boxjes wel in het stopcontact?

Dat risico loop je nu eenmaal met die eerste "nieuwe" intel macs. Daarom wacht ik tot er een 2e of 3e generatie klaar is.

[quote:bf0cf6ca35="Petje"]Dat risico loop je nu eenmaal met die eerste "nieuwe" intel macs. Daarom wacht ik tot er een 2e of 3e generatie klaar is.[/quote:bf0cf6ca35]

Wat een onzin. In plaats van een zinnige suggestie te doen over een mogelijk oorzaak ga je melden dat het überhaupt stom is een eerste generatie produkt te kopen. Dat mag iemand toch zelf weten? En als er dan een probleem mee is, dan mag die persoon toch ook om hulp vragen? Als jij dan geen hulp wilt bieden, oké, maar hou dan gewoon je mond.

[edit]
overigens, Blaxje, gefeliciteerd met je Macbook, en ik hoop dat je snel een oplossing vindt.
[/edit]

Ik heb net even cheep-ass boxjes aangesloten via analoge poort op m'n lijnuitgang (voor de headset) en dat werkt perfect.

Maar de ingang links van de lijningang is toch bedoeld voor digitale uitgang op boxjes?

Zijn de boxjes wel voorzien van een digitale "ingang"?

[quote:f267bcaf11="René Duynhouwer"]Zijn de boxjes wel voorzien van een digitale "ingang"?[/quote:f267bcaf11]

Jazeker, op mijn Windows PC werkt het ook perfect.

Misschien stomme vraag, maar is het niet logisch dat je de uitvoer zelf instelt op die Creative boxen? Kweenie, want ik gebruik geen externe speakers (ja m'n stereo via de hoofdtelefoonuitgang), maar ik kan me voorstellen dat automatisch switchen niet zal plaatsvinden.

[quote:ad76c33c47="svan"]Misschien stomme vraag, maar is het niet logisch dat je de uitvoer zelf instelt op die Creative boxen? Kweenie, want ik gebruik geen externe speakers (ja m'n stereo via de hoofdtelefoonuitgang), maar ik kan me voorstellen dat automatisch switchen niet zal plaatsvinden.[/quote:ad76c33c47]

Helemaal niet zo’n stomme vraag. Volgens mij heb je gelijk, ik zal ns meer naar de kant van Creative kijken, aangezien het bijna niet aan mn MacBook kan liggen (analoog werkt immers).

Hmm, automatisch switchen zou dus wel moeten wordt mij verteld op de forums van Apple. Toch denk ik wel dat het aan de boxjes ligt of misschien missende drivers (of is dat niet nodig aangezien het digital is?)

[quote:bcf9232227="Blaxje"][quote:bcf9232227="svan"]Misschien stomme vraag, maar is het niet logisch dat je de uitvoer zelf instelt op die Creative boxen? Kweenie, want ik gebruik geen externe speakers (ja m'n stereo via de hoofdtelefoonuitgang), maar ik kan me voorstellen dat automatisch switchen niet zal plaatsvinden.[/quote:bcf9232227]

Helemaal niet zo’n stomme vraag. Volgens mij heb je gelijk, ik zal ns meer naar de kant van Creative kijken, aangezien het bijna niet aan mn MacBook kan liggen (analoog werkt immers).[/quote:bcf9232227]

Nou je hoeft niet naar de kant van Creative te kijken, want de boxen werken immers op je PC. Ik bedoelde dat je bij Sound Output het doel ook zelf kunt instellen. Dan gebeurt het niet automatisch (wat vreemd is) maar dan gebeurt het wel. Of heb ik je nu zo verkeerd begrepen en worden boxen in de lijst bij Sound Output niet eens weergegeven? (Dan begrijp ik even niet meer!)

[quote:1518f5eb15="svan"][quote:1518f5eb15="Blaxje"][quote:1518f5eb15="svan"]Misschien stomme vraag, maar is het niet logisch dat je de uitvoer zelf instelt op die Creative boxen? Kweenie, want ik gebruik geen externe speakers (ja m'n stereo via de hoofdtelefoonuitgang), maar ik kan me voorstellen dat automatisch switchen niet zal plaatsvinden.[/quote:1518f5eb15]

Helemaal niet zo’n stomme vraag. Volgens mij heb je gelijk, ik zal ns meer naar de kant van Creative kijken, aangezien het bijna niet aan mn MacBook kan liggen (analoog werkt immers).[/quote:1518f5eb15]

Nou je hoeft niet naar de kant van Creative te kijken, want de boxen werken immers op je PC. Ik bedoelde dat je bij Sound Output het doel ook zelf kunt instellen. Dan gebeurt het niet automatisch (wat vreemd is) maar dan gebeurt het wel. Of heb ik je nu zo verkeerd begrepen en worden boxen in de lijst bij Sound Output niet eens weergegeven? (Dan begrijp ik even niet meer!)[/quote:1518f5eb15]
Geprobeerd, hij switched meteen om als ik de kabel erin duw, maar ik krijg geen geluid. Enkel als ik een analoge kabel aansluit.

Dan weet ik het ook niet, en kan het probleem bij de kabel liggen (Apple's bijna fascistoĂŻde neiging apparatuur soms alleen eigen spul te laten accepteren), of bij de Creative of zelfs bij de poort van de MacBook. Is er een andere gelukkige MacBook-bezitter die een vergelijkende situatie kan uitproberen?

Probeer dit eens. Open Garageband en luister of je nu geluid krijgt uit je boxjes.

[quote:c1b361938a="Buzzyboy"]Probeer dit eens. Open Garageband en luister of je nu geluid krijgt uit je boxjes.[/quote:c1b361938a] Helaas niet. :(

het stekkertje naast je uitgang is geloof ik een lijn ingang, steek ze eens in dezelfde als dat je je headphones in doet..

Ja dat heb ik gedaan, hij herkent wel dat er iets is ingeplugd, maar er komt geen geluid uit de boxen. Ik gok dat dit puur om een compabiliteitsfout gaat, ik zal nog 'ns rondvragen.

[quote:72b7dbedf2="Blaxje"]Ik heb net even cheep-ass boxjes aangesloten via analoge poort op m'n lijnuitgang (voor de headset) en dat werkt perfect.

Maar de ingang links van de lijningang is toch bedoeld voor digitale uitgang op boxjes?[/quote:72b7dbedf2]

Zit de optische uitgang niet ook op de normale analoge line-out (headset)? Zo zit het in ieder geval op de intel iMac, en die werkt optisch perfect met mijn Creative setje.

Zodra ik het optische kabeltje daarop aansloot, kiest OSX automatisch voor de digitale uitgang (“zie system preferences” onder “sound”). Op mijn oude Creative Digital 5700 setje kies ik dan Optical als input optie.

Weet niet of dit je verder op weg zal helpen; in ieder geval veel sukses :wink: .

Sorry, ik keek net een paar berichtjes terug waarin hetzelfde gezegd werd. Dat zag ik even over het hoofd :(.

[quote:89fdc8de47="Barabas2005"][quote:89fdc8de47="Blaxje"]Ik heb net even cheep-ass boxjes aangesloten via analoge poort op m'n lijnuitgang (voor de headset) en dat werkt perfect.

Maar de ingang links van de lijningang is toch bedoeld voor digitale uitgang op boxjes?[/quote:89fdc8de47]

Zit de optische uitgang niet ook op de normale analoge line-out (headset)? Zo zit het in ieder geval op de intel iMac, en die werkt optisch perfect met mijn Creative setje.

Zodra ik het optische kabeltje daarop aansloot, kiest OSX automatisch voor de digitale uitgang (“zie system preferences” onder “sound”). Op mijn oude Creative Digital 5700 setje kies ik dan Optical als input optie.

Weet niet of dit je verder op weg zal helpen; in ieder geval veel sukses :wink: .

Sorry, ik keek net een paar berichtjes terug waarin hetzelfde gezegd werd. Dat zag ik even over het hoofd :(.[/quote:89fdc8de47]

Staat er ook bij of er een optische of analoge kabel is ontdekt?
Zodra ik de optische kabel inplug, schakelt hij wel over in Sound Preferences naar “Lijnuitgang”,
ik krijg echter niks te horen.

Straalt er wel rood licht uit uit de uitgang van de optische aansluiting??

Ik neem aan dat die uitgang standaard PCM, Dolby Digital en DTS afgeeft. Wellicht moet je die uitgang softwarematig aanzetten. Gebruikt de Creative misschien speciale software of zitten alle decoders/DAC’s in de speakers?

Heb je een surroundreceiver? Probeer je Book daar eens op.