Macbook Pro i7 8gb

Hallo,

Ik wilde graag mijn eerste mac kopen in augustus/september als er nieuwe uitkwamen.
Nu las ik gister dit artikel dat ze zijn uitgesteld dankzij Intel…

http://www.onemorething.nl/2014/07/nieuwe-macbooks-vertraagd-tot-2015/

Zou er toch nog een kleine upgrade komen in augustus/september, bijvoorbeeld geen processor upgrade, maar bijv accu…

Wat is het verschil tussen de processor van nu in de macbook pro i7 en de broadwell die gaat komen? Ga je dit echt merken?

Bedankt!!!

Lees eens een paar van de reacties hieronder: http://www.onemorething.nl/2014/07/nieuwe-macbooks-vertraagd-tot-2015/

Google eens op: Difference Haswell & Broadwell

Verder: Ik kom niet uit de toekomst gevlogen. Misschien een van de andere forumleden?
Kijk anders eens in je glazen bol en vertel ons wat de toekomst ons gaat brengen…

Edit: nog geen 5 seconden zoeken op “haswell vs broadwell” gaf mij al het antwoord op TechRadar website. Dus succes.

Ja, dat ga je merken, en de Macbook Pro 2016 zal nog weer sneller zijn, maar da’s niks vergeleken met de Macbook Pro 2017…

Ik ben mijzelf ook gek aan het maken de laatste dagen. Gewoon kopen wanneer je hem nodig hebt. En de nieuwsberichten goed in de gaten houden. Als je ziet dat het nog een jaar duurt dan kan je lekker nu een nieuwe kopen.

Ik snap heus wel dat je het gaat merken ergens, maar ik bedoelde of een normale gebruiker dat gaat merken.
Een gebruiker die niet gaat bewerken/renderen…

Daardoor wilde ik erachter komen dat het waarschijnlijk geen zin heeft om te wachten erop!

Ligt eraan wat je doet. Als je geen intensieve dingen doet merk je er geen hol van.

De nieuwe broadwell processoren zijn vertraagd, met als gevolg dat Apple ook met een ‘probleem’ zit. Ze kunnen immers geen nieuwe update uitbrengen voor hun MBPr en MBA. Apple kennende zullen ze waarschijnlijk als ‘zoethoudertje’ voor het eind van het jaar een kleine spec. bump aanbieden voor de huidige MacBooks (denk aan iets hoger geklokte processoren, mogelijk toch 8Gb RAM als standaard).

Je hebt dus drie opties:

• Nu een nieuwe MacBook aanschaffen. Dit zou ik zeker doen als je de MacBook nú nodig hebt. Bovendien krijg je met de back-to-school actie van nu tot 1 september ook gelijk een giftcard bij je Mac!
  • Wachten tot het einde van het jaar, dan kun je wellicht de spec. bump meenemen. Er zijn echter geen garanties dat Apple deze ‘update’ daadwerkelijk uitbrengt. Bovendien heb je als gemiddeld consument nauwelijks baat bij dit soort updates. Ook kun je even langer doorsparen om eventueel meer geheugen of opslag te kiezen.
  • Wachten tot begin/half volgend jaar. Je krijgt dan broadwell processoren, thunderbolt 3, etc. Bovendien denk dat Apple door/dankzij deze vertraging direct de ontwerp kast heeft opengetrokken en aan het werk is om een design-update te gaan realiseren (ze hebben immers toch de tijd nu).