MacBook Pro in Amerika kopen?

Beste Apple fans,

Ik ben van plan om een MacBook Pro te kopen, ik vraag me af of deze in Amerika niet goedkoper zijn en als ik er daar dan een laat kopen hoe gaat dat dan met de garantie en douane? Alvast bedankt.

Mvg Jannes

Je bent niet de eerste die deze vraag stelt:

http://www.onemorething.nl/community/?q=mac+kopen+amerika

Heb je daar al wat info uit kunnen halen?

Hansi2124 je link werkt niet,
je link gaat namelijk naar de community pagina.

Vreemd, ik krijg gewoon de zoekresultaten:

[img]/uploads/community/4dee5b1e7a543143cd627b50802ab65c8de6e919_0.png[/img]

Nee hij werkt gewoon ik heb namelijk geen geduld :sarcastic:

Dat was mij inderdaad ook al opgevallen in je poll-topic.
:wink:

Als je 'm in Amerika koopt heb je wel het volgende probleem:

Je toetsenbord is Amerikaans QWERTY en niet Nederlands QWERTY. (bijna geen verschil, niet echt 'n probleem)
Je Macbook kan enkel ingesteld worden in Engels, Frans of Chinees (hetzij je alles herinstalleert)...
Je hebt veel problemen met de tijd op je Mac en met WiFi.
Je hebt een Amerikaanse oplader die je niet in Nederland kan inpluggen...
(Ik weet het want ik heb een vriend met een Amerikaanse Macbook)...

Dus... Lion opnieuw installeren is al bijna 30 euro
Een Magsafe is bijna 70...
Dan heb je nog connectieproblemen en zo...

Ik zou het niet doen, je gaat uiteindelijk meer geven aan vervanging...
En hoeveel bucks scheelt dat?
Wat douane en garantie betreft weet ik niet, maar dat moet wel in orde zijn: stel je bent een reiziger , mag die zn laptop dan niet meenemen? En als hij stukgaat...
Maar dan nog... Ik voel me toch veel veiliger in mn eigen land, begin maar uit te leggen, Ja hij komt uit Amerika...
Koop hem gewoon in NL zou ik zeggen, je verliest niks en hij wordt perfect met alles wat je wil geleverd.
BTW je krijgt iLife (ik toch) en dat krijg je niet bij de herinstallatie van Mac.

HETZIJ je al een Mac hebt en die lader gebruikt...Je Lion al eens had gebruikt en met een LAN connectie online gaat en de tijd op je Mac je niks boeit, zou ik het wel doen.. Anders echt niet :P

Nja jij kiest... Hoop da je der iets aan hebt gehad...

Veel succes!

een Mac is wel handig om te kopen in het buitenland: het scheelt ongeveer 200 euro.

[quote]
Je toetsenbord is Amerikaans QWERTY en niet Nederlands QWERTY. (bijna geen verschil, niet echt 'n probleem)[/quote]
Ja er is een verschil maar iedereen gebruikt hier Amerikaans-[u]internationaal[/u] toetsenbord.

[quote]
Je Macbook kan enkel ingesteld worden in Engels, Frans of Chinees (hetzij je alles herinstalleert)...
Je hebt veel problemen met de tijd op je Mac en met WiFi.
[/quote]
nee hoor je kan gewoon via de instellingen alles veranderen na de download of tijdens.

[quote]
Je hebt een Amerikaanse oplader die je niet in Nederland kan inpluggen...
(Ik weet het want ik heb een vriend met een Amerikaanse Macbook)...[/quote]
Dat klopt maar voor een paar euros heb je een Amerika-Europa stekker of je kan de oplaadkabel en het kleine verwisselbare stekkertje vervangen voor een NL stekkertje/kabel

een tip: laat de doos(neem wel de kabels en "Hello" boekje mee,anders denken ze dat je een nieuw hebt en moet je meer betalen.
Koop daar een sleeve voor de bescherming.

Ni3lss ,

O dat wist ik niet, het was zo bij een vriend van mij (in 2010)

het zal al veranderd zijn

Sorry

Nee, het is altijd al zo geweest, dus je moet niet zo'n kul-verhaal ophangen!

Wat arniby hier zegt is onzin. Ik heb zelf m'n MacBook Pro uit Engeland gehaald (2008). Geen enkel probleem mee. Toetsenbord verschil uit de US weet ik niet, in Engeland was het enige verschil dat op de plaats van de # een £ staat. WiFi problemen door eentje uit de US? Nog nooit van gehoord.

Wat betreft de oplader: gewoon uit uiteinde afknippen, voor een euro een stekker halen bij de bouwmarkt en deze er even aan schroeven.

Maar hoe zit het dan eigenlijk met de garantie?

Wereldwijd.

Een Nederlandse kost je 1249 euro. Een Amerikaanse kost je 1199 dollar x 0,82 = 983 maar daar komt nog btw bij op (dit verschilt per staat in Amerika ) als jij hiervoor de bovenstaande risico's wil lopen moet je het doen.

WTF wat zit iedereen mij hier af te blaffen ik ken iemand en die heeft er veel problemen mee gehad dus wil je het risico nemen moet jij kiezen...

En wat gastonw zegt is echt debiel!
Amerika heeft 130V, en engeland 230, net zoals wij.

Let op voor vuurwerk als je er gewoon eentje aanschroeft en GoeieDag boeit mijn menig niet want ik weet dat die gast meer uitgegeven heeft om de laptop te doen werken, met nog gebreken.
Het gaat nog steeds om een uit Amerika, niet engeland!

Hey, woon je nog op Eind? :slant:

Lulhannes dat je bent Arniby: alle Apple spullen draaien al sinds jaar en dag op 110-240V en 50-60Hz.
Je praat poep!

Inderdaad dikke onzin! Al genoeg macbooks uit de us meegebracht en afgezien van het feit dat het amerikaanse qwerty is verschilt er geen hol met eentje uit nederland of belgie. Dus misschien je eerst beter informeren als je andere mensen "goede" raad wil geven.

OT: Ben je in de US en wil je er eentje meenemen, dan doe je dat gewoon het scheelt een paar honderd euros maar je moet enkel zorgen dat je laptop bij de douane niet als nieuw wordt beschouwd dus zeker al eens opstarten, beetje surfen, photobooth, doc, mail... En voor de rest koop je een reisstekker zodat je je laptop in nl terug kunt opladen. Maar geniet vooral ook van je reis!

Voor 200 euro een Amerikaans exemplaar kopen? Ik zou gewoon even in de familie of vriendenkring rondvragen en een Mac kopen met studentenkorting. Als je het een beetje goed aanpakt krijg je 12% korting op een nieuwe Mac. Die 200 euro heb je dan alweer bespaard (afhankelijk van het te kopen model).