MacBook Pro kan niet updaten

Sinds gisteren is er een nieuwe update voor de Mac (11.5)
Ik heb al een paar keer geprobeerd maar krijg steeds de melding dat er geen verbinding is met internet. Toch heeft hij verbinding met mijn modem (draadloos)
Wat zou hier het probleem kunnen zijn, en hoe los ik dit op?

mvg

Heel simpel, de standaard oplossing en beste werkwijze is het aansluiten van je mac op het modem dmv een rechtstreekse ethernet kabel.

Dat is ook een probleem. Het is een Mac book Pro van eind 2019. Die heeft enkel USB C aansluitingen.

Even voor de duidelijkheid: je kan dus wel gewoon internetten?
Het kan nl. ook zo zijn dat de updateserver gewoon (tijdelijk) iets overbelast is.

Een andere mogelijkheid is, dat je beveiligingssoftware hebt draaien, die alleen standaard internetverkeer op poort 80 doorlaat. (de updateservers van Apple gebruiken poort 443)

Sinds macOS Catalina is het niet meer mogelijk updaters handmatig te downloaden van de Apple site. Je kan echter wel via Recovery Mode de laatste versie van macOS over je huidige systeem heen installeren, als work-around.

Optie 2, 2e punt

Ik kan inderdaad gewoon internetten. Ik zal morgen alles eens nakijken. Ik laat nog wel iets horen. Alvast bedankt voor de hulp.

Ik heb vandaag al uw tips geprobeerd maar het blijft hetzelfde, geeft de fout nog steeds aan.
Ik heb ook met mijn mac book op een andere internetrouter geprobeerd bij familie, en ook daar krijg ik dezelfde melding. Ik denk dat er niets anders zal opzitten dan hem volledig te resetten en herinstalleren :frowning:

Ken je iemand in de buurt die toevallig een USB-C naar UTP dongle heeft? Dan kan je het eens bekabeld proberen.

Dat is natuurlijk onzinnig, want er is gewoon internet op het ding. Dus dan gaat bedraad ook niet helpen.
Heb je de Mac al eens herstart?
Log eens uit in deze gebruiker, en log in in een andere gebruiker op de Mac (heb je er geen: maak er een aan) en kijk of het dan lukt.
Start eens op in de Safe Mode en kijk of het dan lukt.

exact hetzelfde hier. Geeft al paar dagen beschikbaarheid van 11.5 aan, maar weigert te downloaden. Zelfde foutmelding, maar zoals je hier bij het typen merkt: gewoon (goed en snel) internet

Oké.
En bovengenoemde zaken dan al eens uitgevoerd?

Hoi, ik heb al de tips geprobeerd hierboven, maar helaas er veranderd niets.
Ik krijg steeds dezelfde foutmelding.

nee, eigenlijk niks. Volgens mij is het gene belangrijke upgrade, dus wacht gewoon tot er werkende komt

Lees dit even door en controleer gelijk even of je voldoende vrije schijfruimte hebt (min. 55 GB).