MacBook (Pro) Lage resolutie beelden safari?

Hello, Het valt mij op dat alle plaatjes op internet (Safari) lage resolutie beelden zijn op mijn MacBook Pro. Dus alles ziet er erg 'JPEggerig' uit (blokkerig). De schermresolutie staat gewoon op 1440x900 en alles ziet er verder scherp uit, gebeurt alleen met Safari dus naar mijn idee. Is dat een instelling ofzo? Graag jullie hulp!

(NB Ik vind de weergave van foto’s ook niet enorm goed, je mist toch een hoop beeldinfo op zo’n laptop
bijvoorbeeld in de lucht met wolken, dat wordt heel vlekkerig of gewoon wit terwijl er nog wolken te
zien zijn op een desktop machine. Dit is echter niet gerelateerd aan mijn eerste vraag…)

Ben je met je Mac on the road online geweest? dan kan het liggen aan T-Mobile speedmanager.

Dus -even voor de duidelijkheid- sites die er bij jou onder Firefox goed uitzien, zien er bij Safari slecht uit?

Firefox zelfde verhaal. Maar het kan wellicht liggen aan de 'dongel' van Vodafone. Dat ze daar iets hebben gefixt zodat plaatjes er 'uitgekleed' doorkomen ? Helaas ligt mijn normale internet eraf (handig die jongens van de KPN) dus kan ik niet checken of het bij een normale aansluiting ook zo brakjes is...

Ik denk dat dat het probleem is Dongel

Is het scherm wel gecalibreerd? De lage resolutie kan ook liggen aan het aanbod, als de sites waarop de JPEG's overcompressed zijn dan heeft iedereen hier last van. Anders kan het haast niet anders zijn dat de dongel de oorzaak is.

De calibratievraag is meer m.b.t. de overige beelden die gewoon op je schijf staan (wolken, wit, etc). Heb je ook al trouwens geprobeerd een afbeelding die blokkerig overkomt, te downloaden op je HD en dan te openen?

Oh, en dan denk ik nu ineens aan een mogelijke oorzaak voor de missende beeldinfo, staat je contrast niet toevallig erg hoog? Dat is in te stellen met command+alt+control en de < > toetsen (punt, komma toetsen). Ook kan je dit instellen in systeemvoorkeuren → universele toegang en dan bij Display. Stel deze in op normaal indien de slider naar rechts staat.

Het zit in de Vodaphone dongle. Die zorgt er voor dat plaatjes van te voren kleiner worden gemaakt, zodat sites sneller laden en je dataverbruik zo klein mogelijk blijft.

[quote:4fdbb97f42="unSOUND"]Het zit in de Vodaphone dongle. Die zorgt er voor dat plaatjes van te voren kleiner worden gemaakt, zodat sites sneller laden en je dataverbruik zo klein mogelijk blijft.[/quote:4fdbb97f42]

Precies dat doet T-Mobile ook met speedmanager