MacBook Pro langdurig niet gebruiken

Hey

Ik vertrek begin september voor 3 maand naar Zuidoost Azië om er te gaan rondtrekken. Mijn MacBook Pro neem ik vanzelfsprekend niet mee. Dit zou een beetje te veel van het goede zijn.

Nu vroeg ik mij af: als ik die laptop zo lang niet gebruik, dien ik ergens rekening te houden met de batterij? Kan het kwaad als hij al die tijd niet gebruikt wordt of zou ik de batterij best volledig ‘leeg laten lopen’? Kwestie van nog een werkende laptop te hebben als ik terug kom :wink:

Alvast bedankt

Meestal adviseert men om de accu ongeveer half-vol te hebben op het moment dat je hem voor langere tijd weg legt.

Long Term Storage If you don’t plan on using your notebook for more than six months, Apple recommends that you remove and store the battery with a 50% charge. If you store a battery when it’s fully discharged, it could fall into a deep discharge state, which renders it incapable of holding any charge. Conversely, if you store it fully charged for an extended period of time, the battery may experience some loss of battery capacity, meaning it will have a shorter life. Be sure to store the ejected battery at the proper temperature.

Ok. Half-vol, batterij uithalen en opbergen.

Thanx!