Macbook pro (late 2011) opstartproblemen

Hallo allemaal,

Gisteravond crashte mijn macbook pro (late 2011) bij het afsluiten van Google Chrome. “Kan gebeuren…” dacht ik nog, maar bij een herstart kwam ik niet verder dan een grijs scherm. Van alles geprobeerd:

• Hardware test (command -d): geen resultaat → grijs scherm.
  • Verbose: gebeurt een hoop → toch een grijs scherm.
  • Single user-mode: geen gekke dingen geconstateerd.
  • Safe mode: grijs scherm
  • Pram reset: geen resultaat
  • Recovery mode: grijs scherm
  • Opstart manager (alt): krijg opties voor Macintosh HD, Bootcamp en Recovery Yosemite. Macintosh hd en recovery geven grijs scherm, bootcamp een zwart scherm.

Het gekke is dat nadat ik via Bootcamp probeerde op te starten (zonder resultaat), een herstart van mijn mac-partitie zonder problemen verliep. Dit heb ik nu een aantal keren geprobeerd. Dit bericht type ik vanaf mijn macbook pro dus dit doet vermoeden dat er iets met de partities of Bootcamp aan de hand is. Voordat ik begin te rommelen hoop ik op jullie wijze raad!

Bij voorbaat dank!

HP

Je kan nog 2 dingen proberen:

• Een herinstallatie van OSX over de oude installatie heen (zo blijven je bestanden gewoon behouden)
• Je partities controleren en zo nodig repareren met DiskWarrior.

In geval van 15’’ of 17’’ : Het kan zijn dat je AMD videokaart dood gegaan is.

OS X voert namelijk een zelftest uit bij opstarten, dat zorgt dan voor het grijze scherm. Windows doet die test niet, dus gaat het dan goed.

Lees dit door: http://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Bedankt voor de reacties! Bleek inderdaad een videoprobleem te zijn. Logic Board is inmiddels (voor de 2e keer) vervangen!