Macbook pro loopt vast (OSX 10.11.4)

Sinds de laatste update loopt mijn macbook pro regelmatig vast, met name in Safari.
Het gaat om random sites.

Het lukt me niet alleen Safari te herstarten en moet dus de mac uit- en weer aanzetten.
Herkent iemand dit probleem?

Hier ook! Afgelopen vrijdag was ik in een Skype gesprek, met een Facebook & Soundcloud tabblad open. Toen ik van tabblad veranderde ging alles heel traag en kwamen er allemaal kraakgeluiden uit mijn Macbook. De ventilator ging als een gek en uiteindelijk was die weer als normaal.

Jep,

ik heb veel beachballs: Safari en sinds gisteren ook in Finder.
Vreemd. Hoop dat het kan worden opgelost.

Ik heb net feedback naar Apple gestuurd. Hoop dat er snel een oplossing komt, is namelijk eeg onvoorspelbaar steeds.

Ook een keer gehad. Gisteren had ik echter dan alleen mijn toetsenbord niet werkte. Ik kon wel met mijn muis werken.

Denk niet dat Apple hier iets mee heeft te maken.
Plaats een een EtreCheck rapport hier; misschien valt daar het kwade genius uit te halen.

Hier is het rapport. Ik zie een [failed] bij com.apple.logd.plist

Verder geen rare dingen (volgens mij)

Problem description:
Macbook hangt, voornamelijk bij gebruik Safari

EtreCheck version: 2.1.8 (121)
Report generated 12 april 2016 07:29:19 CEST
Download EtreCheck from http://etresoft.com/etrecheck

Click the [Click for support] links for help with non-Apple products.
Click the [Click for details] links for more information about that line.

Hardware Information: :information_source:
MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) (Verified)
MacBook Pro - model: MacBookPro12,1
1 2,7 GHz Intel Core i5 CPU: 2-core
8 GB RAM Not upgradeable
BANK 0/DIMM0
4 GB DDR3 1867 MHz ok
BANK 1/DIMM0
4 GB DDR3 1867 MHz ok
Bluetooth: Good - Handoff/Airdrop2 supported
Wireless: en0: 802.11 a/b/g/n/ac
Battery Health: Normal - Cycle count 80

Video Information: :information_source:
Intel Iris Graphics 6100
Color LCD spdisplays_2560x1600Retina

System Software: :information_source:
OS X 10.11.4 (15E65) - Time since boot: 9:26:0

Disk Information: :information_source:
APPLE SSD SM0256G disk0 : (251 GB)
EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
Recovery HD (disk0s3) <not mounted> [Recovery]: 650 MB
Macintosh HD (disk1) / : 249.78 GB (44.63 GB free)
Core Storage: disk0s2 250.14 GB Online

USB Information: :information_source:
Apple Card Reader
Broadcom Corp. Bluetooth USB Host Controller

Thunderbolt Information: :information_source:
Apple Inc. thunderbolt_bus

Configuration files: :information_source:
/etc/hosts - Count: 1

Gatekeeper: :information_source:
Mac App Store and identified developers

Kernel Extensions: :information_source:
/System/Library/Extensions
[not loaded] com.devguru.driver.SamsungComposite (1.2.63 - SDK 10.6) [Click for support]
[not loaded] com.realtek.driver.RTL8192CU (1024 - SDK 10.8) [Click for support]
[not loaded] com.realtek.driver.RTL8192SU (1081 - SDK 10.8) [Click for support]

    /System/Library/Extensions/ssuddrv.kext/Contents/PlugIns
[not loaded]    com.devguru.driver.SamsungACMControl (1.2.63 - SDK 10.6) [Click for support]
[not loaded]    com.devguru.driver.SamsungACMData (1.2.63 - SDK 10.6) [Click for support]
[not loaded]    com.devguru.driver.SamsungMTP (1.2.63 - SDK 10.5) [Click for support]
[not loaded]    com.devguru.driver.SamsungSerial (1.2.63 - SDK 10.6) [Click for support]

Problem System Launch Daemons: :information_source:
[failed] com.apple.logd.plist [Click for details]
[loaded] org.postfix.newaliases.plist [Click for support]

Launch Agents: :information_source:
[not loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist [Click for support]
[loaded] com.epson.esua.launcher.plist [Click for support]
[not loaded] com.teamviewer.teamviewer.plist [Click for support]
[not loaded] com.teamviewer.teamviewer_desktop.plist [Click for support]

Launch Daemons: :information_source:
[loaded] com.adobe.agsservice.plist [Click for support]
[loaded] com.adobe.fpsaud.plist [Click for support]
[loaded] com.microsoft.autoupdate.helpertool.plist [Click for support]
[loaded] com.microsoft.office.licensingV2.helper.plist [Click for support]
[loaded] com.teamviewer.Helper.plist [Click for support]
[not loaded] com.teamviewer.teamviewer_service.plist [Click for support]

User Launch Agents: :information_source:
[loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist [Click for support]
[failed] com.adobe.ARM.[…].plist [Click for support]
[loaded] com.google.keystone.agent.plist [Click for support]
[failed] com.microsoft.LaunchAgent.SyncServicesAgent.plist [Click for support]
[running] com.spotify.webhelper.plist [Click for support]

User Login Items: :information_source:
Servicetool Selfcare Programma (/Applications/KPN/KPN Servicetool.app/Contents/Applications/KPN Servicetool Selfcare.app)
iTunesHelper Programma Hidden (/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesHelper.app)
Dropbox Programma (/Applications/Dropbox.app)
Agenda Programma (/Applications/Calendar.app)

Internet Plug-ins: :information_source:
Silverlight: Version: 5.1.41212.0 - SDK 10.6 [Click for support]
FlashPlayer-10.6: Version: 21.0.0.213 - SDK 10.6 [Click for support]
QuickTime Plugin: Version: 7.7.3
Flash Player: Version: 21.0.0.213 - SDK 10.6 [Click for support]
AdobeAAMDetect: Version: AdobeAAMDetect 1.0.0.0 - SDK 10.6 [Click for support]
Default Browser: Version: 601 - SDK 10.11

User internet Plug-ins: :information_source:
npUplayer.1.0.0.33: Version: Uplayer_x86_64 1.0.0.33 - SDK 10.9 [Click for support]
Picasa: Version: 1.0 [Click for support]
Google Earth Web Plug-in: Version: 7.1 [Click for support]

Safari Extensions: :information_source:
AdBlock
Pin It Button

3rd Party Preference Panes: :information_source:
Flash Player [Click for support]

Time Machine: :information_source:
Auto backup: YES
Volumes being backed up:
Macintosh HD: Disk size: 249.78 GB Disk used: 205.15 GB
Destinations:
HP Portable Drive [Local]
Total size: 499.76 GB
Total number of backups: 9
Oldest backup: 2015-05-24 11:21:16 +0000
Last backup: 2016-04-10 13:24:51 +0000
Size of backup disk: Too small
Backup size 499.76 GB < (Disk used 205.15 GB X 3)

Top Processes by CPU: :information_source:
4% WindowServer
0% fontd
0% notifyd
0% SpotifyWebHelper
0% cloudpaird

Top Processes by Memory: :information_source:
112 MB Mail
103 MB Finder
69 MB Dock
60 MB Calendar
43 MB mds_stores

Virtual Memory Information: :information_source:
4.95 GB Free RAM
1.35 GB Active RAM
337 MB Inactive RAM
1.37 GB Wired RAM
2.08 GB Page-ins
25 KB Page-outs

Diagnostics Information: :information_source:
Apr 11, 2016, 10:03:06 PM Self test - passed
Apr 10, 2016, 08:34:15 PM /Library/Logs/DiagnosticReports/Microsoft Excel_2016-04-10-203415_[redacted].hang
Apr 9, 2016, 08:21:34 PM /Users/[redacted]/Library/Logs/DiagnosticReports/Adobe Photoshop Elements Editor_2016-04-09-202134_[redacted].crash

Ja, ziet er verder prima uit.

SMART Utility dan eens draaien om de staat van de HD te checken: https://www.volitans-software.com/apps/smart-utility/

Je zou de combo-update 10.11.4 er weer eens op kunnen zetten; zet ‘kapotte’ bitjes weer ‘recht’: https://support.apple.com/kb/DL1869

Jouw probleem lijkt op een veel voorkomend issue met OS X 10.11.4

https://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=safari+beachball+10.11.4&ie=UTF-8&oe=UTF-8&gfe_rd=cr&ei=PvMQV-roA4H5-AbFwJvIDA#q=safari+freezes+10.11.4

Ik probeer eerst de combo update. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor de tips tot zover.

Inmiddels zijn we een paar weken verder… het gaat beter, Safari loopt alleen nog vast bij het afspelen van videos.
Ik heb net de OSX update geïnstalleerd, dus wie weet is het probleem nu helemaal getackeld!