Ik kwam een advertentie tegen op marktplaats van een Macbook pro. Het ziet eruit dat er binnekort een nieuwe komt dus willen veel mensen de huidige waarschijnlijk goedkoop kwijt maar deze wordt wel heel goedkoop aangeboden. Helaas ziet de advertentie er een beetje vreemd uit. Zo staat er aangeboden maar legt hij wel uit dat hij hem toch echt aanbied, pas betalen na ontvangst, fotos etc. Hij kan geen Nederlands zoals het eruit ziet dus kan die aangeboden/gezocht fout nog wel gemaakt worden lijkt mij. Wat denken jullie? betrouwbaar of niet?
"Woonplaats: Amsterdam, Buitenland" haha
ik zou het niet vertrouwen… wat vindt de rest?
Waarschijnlijk een oplichter......vraag anders of je hem ook op kan halen in nederland.....kan dat niet dan is ie voor moi zeker een oplichter.
1 Blik op die advertentie en ik weet genoeg... Lekker verder zoeken en deze advertentie melden bij de redactie van Marktplaats!
[quote:cd03836e13="RobinNL"]Wat denken jullie? betrouwbaar of niet?[/quote:cd03836e13] Gebruik je gezonde verstand, zou ik zeggen. 8)
Ik vind het ook maar een beetje raar. Amsterdam in het buitenland :roll: En waarom de hele ad in het engels? Jan is toch echt een Nederlandse naam.
Hoewel 900 euro wel een super koop is voor de aangeboden macbook pro, lijkt het me allemaal een beetje te mooi om waar te zijn. Enige waar je je aan vast kan houden (wat overigens ook wel raar is) is betalen na levering. Wie zou dat nou doen?
Ziet er niet echt betrouwbaar uit!
buga.jan@googlemail.com Dat zou toch echt Gmail moeten zijn.
2e Foto: Een amerikaanse stekker.
Conclusie: Dit is gewoon een oplichter…
Sterker nog: als je al zijn advertenties gaat bekijken dan zie je dat die buitenlander het verschil tussen zoeken en aanbieden nog niet snapt…
EDIT: Laat maar, advertenties zijn verwijderd.
[quote:e03439aaad="sypie"]buga.jan@googlemail.com Dat zou toch echt Gmail moeten zijn.
2e Foto: Een amerikaanse stekker.
Conclusie: Dit is gewoon een oplichter…
Sterker nog: als je al zijn advertenties gaat bekijken dan zie je dat die buitenlander het verschil tussen zoeken en aanbieden nog niet snapt…[/quote:e03439aaad]
Dat vond ik ook al vreemd idd :roll:
Ja, misschien moet ik er vandaan blijven en evt de advertentie melden aan marktplaats.
Wel staat er dat je pas hoeft te betalen na ontvangst, kan daar ook een addertje in zitten? :?
off topic: iemand nog een macbook te koop?
[quote:5f1754efd9="RobinNL"][url]http://link.marktplaats.nl/148549239[/url][/quote:5f1754efd9] [b:5f1754efd9]Helaas[/b:5f1754efd9]. Deze advertentie bestaat niet. Niet getreurd, op Marktplaats.nl kunt u bijna altijd een ander, vergelijkbaar product vinden.
[quote:8ae60725ec="1984"][quote:8ae60725ec="RobinNL"][url]http://link.marktplaats.nl/148549239[/url][/quote:8ae60725ec] [b:8ae60725ec]Helaas[/b:8ae60725ec]. Deze advertentie bestaat niet. Niet getreurd, op Marktplaats.nl kunt u bijna altijd een ander, vergelijkbaar product vinden.[/quote:8ae60725ec] Dan is hij verwijderd. Maakt niet uit, mijn vermoedes zijn bevestigd.
Bedankt voor jullie mening 8)
Even wat ervaringen over een macbook via marktplaats of speurders. Ik heb een paar keer contact gehad met deze " verkopers" Gebrekkig engels mail enz. Nader onderzoek bleek dat ze italiaans waren. Hadden zelfs een website van een vervoersbedrijf nagemaakt. Dat moest betrouwbaar overkomen, daar moest je het geld naar overmaken zoals een soort ESCROW regeling. al met grote oplichterij dus. De enige betrouwbare macbook aanbieders vind je volgens mij bij EBAY, daar kan veel meer nagaan en zoek op transacties die via paypal gedaan kunnen worden. gewoon een betere controle. MvG
Als er op Marktplaats al staat Buitenland zegt het vaak al genoeg. Een engelse advertentie op een nederlandse site is ook niet bepaald logisch. En daarbij de prijs is natuurlijk ook veel te laag.
[quote:86a7207533="RobinNL"]Wel staat er dat je pas hoeft te betalen na ontvangst, kan daar ook een addertje in zitten?[/quote:86a7207533] Zeker wel: een kei-grote, super giftige adder! Ze zijn daar heel handig en doortrapt in; idd via escrow en Western Union. Trap er niet in!