Macbook Pro met interne Aura SSD Mac OS probleem

Ik heb een Macbook Pro 13” (A1502) waar ik Mac OS Catalina prima op heb draaiend op de interne OWC Aura SSD. Nu ga ik deze wegdoen en heb de SSD gewist om Catalina opnieuwe te installeren maar ik krijg het nu niet meer aan de praat. Het heeft altijd gewoon gewerkt dus het is niet de issue dat het geen Apple SSD zou zijn.

Ik heb Catalina gedownload van de Apple website en een bootable USB stick gemaakt en dat booten lukt prima maar als ik Catalina wil installeren krijg ik na het opgeven van mijn iCloud ww steeds de melding dat ‘de software niet beschikbaar is in de Apple store (o.i.d). Heel vreemd sinds ik de complete software gewoon op die stick heb staan. Ook met nieuwere Mac OS software die compatible is met deze mac geprobeerd, maar zelfde issue.

Lijkt iets met de partitie of zoiets te zijn. Gewoon gewist en met GUID (zoals aangeraden) partitie en krijg gewoon een volume dat herkend wordt als ik opstart vanaf de USB stick, maar intalleren ho maar.

Heeft iemand van jullie een idee?

Thanks

Ik vermoed dat de driver voor deze SSD wel op de SSD stond, maar niet op de bootable USB stick.
Heb je al geprobeerd om op te starten via ⌘⌥R (Recovery mode via internet), of het dan wel lukt om macOS opnieuw te installeren?

Dank voor de hulp Night, maar helaas. Zelfde issue. Na opstarten, en dan Mac OS installatie, moet ik inloggen bij iCloud en na verificatie krijg ik de melding “dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar”

Opgelost. Heb een oudere versie Mac OS wel kunnen installeren en nu helemaal up to date. Thanks

Kon je wel updaten naar Catalina vanuit die oudere versie dan?

Ik kon wel updaten met een oudere OS versie (ik dacht Maverick of Sierra, maar weet het ff niet) en daarna kon ik op de macbook updaten naar Big Sur. Heel vreemd, maar gefixed dus. Dank voor de tips nogmaals.