macbook pro mid 2010 ssd samsung 840 series probleem

Op youtube heb je videos hoe je in en uit elkaar haalt. Nadat ik het erin doe dan start ik mijn macbook pro op en druk ik op de combi cmd+r. Dan nadat die internet recovery doet krijg je die menu en dan doe ik disk utility. Partition maken op met 1 paritie, druk ik de gewone opties die erop staan en dan doen. Dan krijg ik die melding. Ben naar de computer winkel gegaan ze hebben daar met ubuntu proberen te erasen ofzo maar ze zien geen opties. Dus de enige idee zou zijn dat die sata kabel niet goed werkt…

Dan kan het zijn dat er inderdaad toch iets mis is met de SATA-kabel.
Als last resort zou je toch nog proberen je oude harde schijf in je MBP te zetten, middels een goedkope USB-enclosure de SSD formatteren, partitioneren en middels Carbon Copy Cloner je oude HDD klonen naar de nieuwe SSD. Pas daarna de SSD in je MBP zetten.

Nja heb de ssd geprobeerd te installeren nadat ik een partitie had gemaakt met een dock sata. Hiermee heb ik ook de oxs geprobeerd te installeren maar nadat die bijna klaar is op 6 resterende min…wordt het opee s 1 uur en 22 min en gaat niet verder dan dat

Hallo,

Ik heb ook een mid2010 MBP met daarin een EVO 840 SSD 250GB. Na lange tijd probleemloos gebruik is mij opgevallen dat de POR Count in de SMART data bijna even hoog is als de Power Cycle count. Dit betekent dat telkens als de MPB naar sleep gaat de SSD dus niet goed afsluit en een Power Recovery moet doen. Hebben meer mensen hier last van?

De SMART Waardes bekijk ik via Trim enabler.

MVg,
Berry

Merk je daar tijdens normaal gebruik ook iets van?

Ik heb bijna dezelfde SSD in een wat nieuwe MacBook Pro. Geen TRIM o.i.d. en draait al bijna een jaar probleemloos. Of ie nou wel of niet in sluimer gaat zal voor de SSD weinig uitmaken.
Stopt ie er binnen drie jaar mee, dan geeft Samsung je een nieuwe.

Je kunt de 840 EVO SSD formateren met Schijfhulpprogramma. Zit in jouw mac, hoeft niet op een HD te staan om te gebruiken.
Start je Macbook op en laat hen staan totdat hij vraagt je WiFi wachtwoord in te vullen en hij vraagt of hij er de nieuwste osx op moet zetten.
Geef toestemming en als er alles opstaat kun je een eventuele backup op de SSD installeren.
Gebruik je geen cd speler in je mac koop dan bij dynamica een houder voor de oude HD.
Deze kun je dan gevuld met de oude HD die bij je Mac kwam op de plaats van de cd speler plaatsen.
Zo heb je dubbele opslagruimte voor slechts 30 euro.

Hoorde vorige week van iemand dat er nogal wat problemen bestaan met yosemite 10.10 en SSD’s dat die niet allemaal herkend worden.

Maar ja, controleer je ssd schijf eens in een andere computer of die wel herkend wordt.