MacBook Pro niet aan de praat te krijgen

Besten,

Gisteren installeerde ik de laatste update 10.4.11 maar ‘software update’ wist me te vertellen dat er iets was misgelopen bij de installatie en mijn mac wou niet meer afsluiten.
Ik zou het morgen opnieuw proberen dacht ik. En hield de ‘aan/uit’ -toets lang ingedrukt waardoor alle leven uit mijn mac verdween.

Vanmorgen kreeg ik heb niet aan de praat. (hij bleef op het witte scherm met het grijze appeltje hangen)

Ik heb al in veilige modus opgestart (shift ingedrukt houden) -> maar dan zit ik met hetzelfde probleem.
Ik heb in single user mode opgestart (command -s) -> hier krijg ik hetvolgende te lezen

load of /sbin/launchd failed, errno 88

opstarten in de firewire target disk mode (t ingedrukt houden) lukt wel. Mijn bestanden zijn dus bereikbaar maar ik wil in de eerste plaats mijn macbook pro weer aan de praat krijgen

kunnen jullie me helpen?

groeten!

Misschien kan je hier iets mee:

http://www.google.com/search?client=safari&rls=nl-nl&q=load+of+/sbin/launchd+failed,+errno+88&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Laptop uit zetten. Dan aanknop indrukken en direct na het startgeluid je SHIFT toets indukken. Het duurt dan een tijdje voordat je computer uit het grijze scherm komt en dan komt hij in veilige modus. Daar druk je op terug en op de knop 'opnieuw opstarten'. De computer gaat weer met de update aan de gang (dit duurt even) en dan zegt hij dat hij de computer zal uitschakelen na de update. Daarna start je hem weer gewoon op en klaar... ;-)

• Dit werkte bij mij, hopelijk ook bij jou… Succes!

@Martijn Snels: Als je nou alles gelezen had, had je gezien dat ie dat al had geprobeerd, en dat dat niet werkte...

Heb je al geprobeerd met je installatie-DVD erin op te starten?

Als je de SHIFT te vroeg (dus voor het opstart geluid) indrukt blijft hij hangen vaak dus. Daarbij wellicht heeft hij gewoon weer de computer na een minuut uitgezet. Bij mij duurde het opstarten 5-10 min dus wellicht zinnig om te wachten.

Andere oplossing (had ik 3 weken terug, reden is nog niet duidelijk) zou zijn opstarten vanaf installatie DVD migreren van je intere naar een externe schijf. Interne wissen daarna Leopard erop weer installeren en dan vanaf de externe schijf naar je interne schijf migreren. Dit zou kunnen werken…

Dankuwel voor jullie snelle reacties. Momenteel zit ik op het werk. Maar ik zal straks de mogelijke oplossingen uitproberen. Ik laat jullie zeker weten hoe ik het ervan af breng. Maar ondertussen mogen er nog steeds reacties binnenvloeien hoor. groeten!

Houd je ons op de hoogte?

Beste volgelingen,

Ik heb hier tijdens de middagpauze geprobeerd om de shift-toets in te drukken (nu wel na de opstarttoon, want dat had ik niet gedaan. In al mijn enthousiasme drukte ik al vanaf den beginne) maar nog steeds blijft het radertje draaien zonder reactie. Mijn installatie-CD/DVD heb ik niet mee. Dus rond 18u heb ik pas meer nieuws.

groeten!

Ik ben erg benieuwd. Mijn moeder belde met haar MacBook met hetzelfde probleem/ Ze brengt hem vanavond, en dan mag ik hem fixen... Post je hoe je het hebt opgelost?

Heb exact hetzelfde probleem. Tijdens de update een fout en daarna eerst niet willen herstarten en nu niet meer willen opstarten. iedere suggestie is welkom. Ook al 15 minuten de shift knop ingedrukt zonder enig resultaat.

bedankt 8)

Besten,

Het is mij ook nog steeds niet gelukt. Als iemand iets weet. Ik heb ook al de tips van xenophon even gevolgd en vanalles liggen typen in terminal. Maar nu net die terminal is mijn ding niet. Het lukt me niet. Iemand?

mvg,

ik heb het volgende gedaan: 1. Alles geupdate via de fire wire (t indrukken en de firewire aan een andere mac hangen) 2. install dvd erin; opstarten met c. 3. disk utility/schijfhulpprogramma te starten en dan 'herstel Volume' te doen, 4. 'herstel volumebevoegdheden' 5. Macosx opnieuw installeren; optie archiveer oud systeem en het vinkje dat de bestanden overgezet worden. 6. --> wachten, wachten, cd 2 erin, wachten wachten, systeem update TOEN WAS ALLES WEER HET OUDE!!

dank allemaal!

Hoi! Bij mij is het ook gelukt nu. Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en ben richting mac-shop gestapt. Ik heb leopard er hier op gezet en alles was terug de bij het oude alleen in een nieuw kleedje. Op een andere manier lukt het me niet. Ik ben blij voor je ewoutlio dat het bij jou ook terug in orde is. Dan kunnen we beiden met gelukkige harten in slaap vallen. groeten!

Yep ook hier alles weer werkend. Opnieuw geinstalleerd en dergelijke nu alles weer OK. Zou wel graag willen weten wat nu de oorzaak is geweest en hoe dit in de toekomst te voorkomen valt.

Greetz,
/RedFive