Macbook pro nu 2,16 optie!

Zoooo dit is realexxx...!!!!als ik het goed begrijp heb ik als macbook pro besteller (1.67) en snellere lapot voor t zelfde geld!! TOP

Hihi. De NL MBP pagina snapt het nu ook niet meer :)

MacBook Pro in het kort
* 15,4-inch breedbeeldscherm
* 1,67-GHz [b:a106f2f417]of 2,16[/b:a106f2f417]-GHz Intel Core Duo

echt vet hahaha maffe appels :D

Apple Store NL eindelijk ook met de nieuwe versies.

das mooi die 1.67 in de 12inch en de 2.16 in de 17 inch

Nou. Ze komen eraan gna gna gna :) De eerste meldingen staan al op apple discussions.

Ik kan haast niet wachten om een MacBook Pro vast te houden... Zo een knap ding ... Wat doe je het beste met de batterij als ie nieuw is ? :apple:

:innocent:

Opladen

Paar keer helemaal vol en dan weer helemaal leeg in het begin is geloof ik het beste.

Nou, dat schijnt voor oude nikkel cadmium batterijen inderdaad het beste te zijn. Gelukkig zijn de tijden veranderd en is deze manier van opladen niet meer nodig. Sterker nog. Als je een li-ion te leeg trekt, kan het zijn dat deze niet meer op te laden is.

Met andere woorden. Gewoon in je appeltje doen en gebruiken.

Ah dat is nuttige info. Maar voor de iPods geldt het nog wel, toch?

In principe zou dit ook gelden voor de batterijen die in een iPod zitten. Ik zie echter op [url=http://www.apple.com/batteries/]Apple's site[/url] dat ze het ontladen en laden adviseren. Apart :roll: Ze hebben zelfs een iCal reminder :)

Anyway, hier staat een heel verhaal over batterijen :slight_smile:

bedankt, dat is interessant!

Nuttige informatie,

THX :innocent:

Oh btw, een ATI X1600 128 MB , zou die beter zijn als mijn voorgaande ? (ATI M Radeon X600 128 MB)

Als je het leuk vindt kan je al de handleiding van je MacBook Pro lezen: [url]http://manuals.info.apple.com/en/MacBook_Pro_Users_Guide.pdf[/url]

Op blz 24 staat een heel verhaal over wat je met de batterij in de 1e week moet doen.

En dat is dit:

Calibrating Your Battery
To get the longest running time from your battery, calibrate it sometime during the
first week you have your MacBook Pro and repeat these steps occasionally to keep your
battery functioning at its fullest capacity.
To calibrate your battery:
1Plug in the power adapter and fully charge your MacBook Pro battery until the light on
the power adapter plug changes to green and the Battery icon in the menu bar
indicates that the battery is fully charged.
2Allow the battery to rest in the fully charged state for two hours or longer. You may use
your computer during this time as long as the adapter is plugged in.
3Disconnect the power adapter with the MacBook Pro on and start running it from the
battery. You may use your computer during this time.
When your battery gets low, you will see the low battery warning dialog on the screen.
4Continue to keep your computer turned on until it goes to sleep. Save your work and
close all applications when the battery gets low and before the system goes to sleep.
5Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or longer.
6Connect the power adapter and leave it connected until the battery is fully charged
again.
Important: Repeat the calibration process occasionally to keep your battery fully
functioning. If you use your MacBook Pro infrequently, it’s best to recalibrate the
battery at least once a month.
If you purchased additional batteries, follow the calibration procedure with those
batteries as well. For more battery information, see “Using Your Battery” on page 77.

Dus toch nog dat hele irritante verhaal over dat helemaal vol - helemaal leeg - helemaal vol - helemaal leeg...

Wel handig die handleiding 8)

[quote:9c21412c7b="Giele"]Wel handig die handleiding 8)[/quote:9c21412c7b]

De naam zegt het al he :wink:

Wat doe je het beste met transport? Al mijn vorige laptops waren uit kunststof (Toshiba/Sony) Maar nu dat ik een Aluminium laptop in mijn handen krijg weet ik niet hoe je hem het beste vervoerd, komen er al krassen op van Velcro strips? Want mijn binnenwerkt van mijn tas heeft er namelijk heel veel :x

:apple: