Macbook pro ontgrendelen met usb-stick

Hey,

Ik ben nieuw op dit forum! :smiley:

Ik ben al een tijdje op zoek naar een programmatje dat, als ik mijn usbstick uit mijn macbook pro haal, dan vergrendeld mijn computer. Als ik hem er terug in steek, vergrendeld hij terug. En als ik mijn usb stick vergeten ben, kan ik gewoon inloggen met een wachtwoord!

Bestaat er hier een programmatje voor?

Alvast bedankt!

Simon

Ik denk het niet, maar waarom zo moeilijk doen? Als je naar de Systeemvoorkeuren gaat en bij Beveiliging en Privacy aanzet dat de computer om een wachtwoord moet vragen na activering van sluimerstand of screensaver, en bij Bureaublad en Schermbeveiliging → Schermbeveiliging een interactieve hoek aanzet om de schermbeveiliging te activeren, dan kun je eigenlijk hetzelfde effect bereiken door je muispijltje in een hoek van het scherm te parkeren. En dan heb je ook nog het voordeel dat de computer je niet hoeft te vertellen dat je de USB-stick verwijderd hebt zonder hem netjes te ontkoppelen.

• denk ook niet dat je het erg goed is voor je usb poort. erin-eruit-erin-eruit…

ok, ik wist niet dat de optie “interactieve hoek” bestond!

Mercikes en bedankt voor het snelle antwoord! :slight_smile:

Simon

Je kan ook iets als TokenLock gebruiken, dat werkt met de nabijheid van een bluetooth apparaat (zoals je mobiel)

Lacie heeft zo’n progamma. Let wel op het werkt namelijk alleen bij usb’s van lacie zelf

TokenLock kan ook gebruikt worden in combinatie met een USB device, dus voldoet daarmee aan de vraag van de TS.

Ik gebruik TokenLock in combinatie met Bluetooth en de iPhone. Zodra ik wegloop wordt de Mac meteen gelockt.
Dan hoef ik in ieder geval niet de normale screensaver wachttijd uit te zitten.

TokenLock kan op die manier ook automatisch de Mac weer vrijgeven, maar dat gaat niet altijd geweldig.