MacBook Pro reactie op eeuwige nadeel gezeur.

Toch wil ik even wat irritatie met jullie delen. 8)

Er zijn 4 veel voorkomende zogenaamde nadelen aan de macbook pro.

1. Geen firewire 800.

Jonges waar denken jullie dat die ExpressCard/34-sleuf goed voor is?Om een kaart in de stoppen met een ingebouwde firewire 800 poort.

1. 2 USB Poorten.

Wat neemt een gemiddeld persoon mee onderweg. Hoogstens een vibrator via usb. Toch geen printers en Scanners? Oke men gaat op vakantie. Maar dan sluit je toch ook hoogstens een ipod en digitale camera aan?? En voor thuis… een Trust usb hubje kost ook niks…

1. Dat de software nog niet werkt op de nieuwe itel machines.

Overal lees ik: Ik raad men toch aan om een Powerbook g4 of iMac g5 te kopen omdat de software toch pas over een half jaar uit komt.???IS IEDEREEN MILJONAIR??? De meeste mensen doen langer met een laptop dan een jaar. Dus is íe op langer termijn toch snel.
Vergeef mij als ik over de presiese processor kracht en zo geen info geef maar daar heb ik gewoon te weinig verstand van. En de kinderfouten… Dat merk je toch binnen een jaar…En hoelang duurt de garantie…?? Idd…1 jaar…

1. LAST BUT NOT LEAST. De naam. :evil:

Jongens, Jongens…Wat loopt men te miereneuke zeg.
Ook al had de laptop I LOVE WINDOWS geheten. WHO CARESSSSS
Het gaat toch om de inhoud. En het mooie uiterlijk!!! :stuck_out_tongue:

Dit wou k ff Melden. Ik hoop dat mensen het met me eens zijn… :wink:

[quote:e55c10de32="Ddg"]Dit wou k ff melden[/quote:e55c10de32] ... en de aanleiding was... ?

Welkom..

Reacties op andere topics... :D

Ik vind I love windows eigenlijk wel een leuke naam voor een laptop. (Of lever ik nu een zinloze bijdrage aan dit topic .)

[quote:150038e27d=“Ddg”]Reacties op andere topics… :D[/quote:150038e27d]
Dan zou het voor de discussie handiger zijn om in die andere topics je verhaal te plaatsen. :slight_smile:

Maar hij bevalt je dus goed Ddg, je nieuwe powerbook?

Ik heb hem nog niet he....de 28 komt ie pas....

Gefeliciteerd - en welkom!

[quote:a81bb71389="Ddg"]Ik heb hem nog niet he....de 28 komt ie pas....[/quote:a81bb71389]

Ik denk dat je een beetje last hebt van cognitieve dissonantie?

Dat zullen we even wegnemen:
je hebt een goede keus gedaan. De Mac Book Pro is een veel betere keus dan de Powerbook, die nu eigenlijk al verouderd is. Als er software verschijnt die voor de Intel geoptimaliseerd is, zal je Mac Book Pro echt vliegen. Het is ook een investering die zijn waarde veel langer zal behouden dan de Powerbook.
Gefeliciteerd ermee !

[quote:34a1f04197="Ddg"]Wat neemt een gemiddeld persoon mee onderweg. Hoogstens een vibrator via usb. Toch geen printers en Scanners? Oke men gaat op vakantie. Maar dan sluit je toch ook hoogstens een ipod en digitale camera aan?? En voor thuis... een Trust usb hubje kost ook niks...[/quote:34a1f04197]

Ja wat neemtie mee? De MacBook Holiday dan denk ik… 8)

Ik ga op reis en neem mee :
Keyboard, midi-controller, audio-interface, harde schijf en een paar sticks.
(En niet eens als Pro)
En laat die nou eens net niet functioneren samen op een hubje… :oops:

[quote:91289ae462="EagerB0bNerd"][quote:91289ae462="Ddg"]Ik heb hem nog niet he....de 28 komt ie pas....[/quote:91289ae462]

Ik denk dat je een beetje last hebt van cognitieve dissonantie?

Dat zullen we even wegnemen:
je hebt een goede keus gedaan. De Mac Book Pro is een veel betere keus dan de Powerbook, die nu eigenlijk al verouderd is. Als er software verschijnt die voor de Intel geoptimaliseerd is, zal je Mac Book Pro echt vliegen. Het is ook een investering die zijn waarde veel langer zal behouden dan de Powerbook.
Gefeliciteerd ermee ![/quote:91289ae462]

Nee dit heb k niet…Dit zou k pas hebben als ik waarde zou hechten aan de ontbrekende specs…maar dat heb ik niet…ik irriteerde me hier al aan voor dat k m besteld had…

[quote:66f518d758="Ddg"] Nee dit heb k niet....Dit zou k pas hebben als ik waarde zou hechten aan de ontbrekende specs....maar dat heb ik niet....ik irriteerde me hier al aan voor dat k m besteld had...[/quote:66f518d758]

Na een belangrijke aankoop (beslissing) is er altijd gevoel van onzekerheid, dat is heel normaal.
Mensen proberen deze tegenstrijdige gevoelens te reduceren door aan anderen uit te leggen waarom de keuze die ze gemaakt hebben de juiste is. Dat is ook heel normaal, en een belangrijke functie van dit forum.
Om je te helpen hiermee kun je, zodra je je nieuwe Mac Book Pro (best mooie naam eigenlijk) binnenhebt, dat hier posten.
Wij zullen je dan uitgebreid feliciteren en bevestigen dat je Mac Book Pro een prima aankoop is !

[quote:a41e1f4e02="EagerB0bNerd"]Wij zullen je dan uitgebreid feliciteren en bevestigen dat je Mac Book Pro een prima aankoop is![/quote:a41e1f4e02]Aha... Ja, dat lijkt me het beste. Van harte gefeliciteerd, ook namens mij. En welkom.

Maar mocht dit topic ontaarden in een orgie van aankoopgejubel en felicitaties dan lijkt me de lounge de beste plek.[quote:a41e1f4e02=“wjgmspeedy”]Dan zou het voor de discussie handiger zijn om in die andere topics je verhaal te plaatsen. :)[/quote:a41e1f4e02]Precies.

Tegen de tijd dat alle pro software omgezet is in universal binaries zal de macbook al lang in z'n 2de generatie zijn. Met het voordeel dat die 2de generatie nog veel sneller zal zijn en dat ie dual layer dvd drive zal hebben. Dat de eerste gen macbook geen dual layer dvd heeft vind ik een groter probleem dan de andere genoemde probleempjes. juist daarom koop ik nooit een 1ste gen mac.

[quote:45eccfc80c="Ddg"]Toch wil ik even wat irritatie met jullie delen. 8)

1. Geen firewire 800.

Jonges waar denken jullie dat die ExpressCard/34-sleuf goed voor is?Om een kaart in de stoppen met een ingebouwde firewire 800 poort.

1. 2 USB Poorten.

Wat neemt een gemiddeld persoon mee onderweg. Hoogstens een vibrator via usb. Toch geen printers en Scanners? Oke men gaat op vakantie. Maar dan sluit je toch ook hoogstens een ipod en digitale camera aan?? En voor thuis… een Trust usb hubje kost ook niks…
[/quote:45eccfc80c]

Dus,

1. Je klaagt wel over de afwezigheid van FireWire 800. Ook al zijn de harde schijven in laptops te traag om ervan te kunnen genieten

en 2
Je klaagt dan ook nog eens dat er 2 ipv 1 van de meest gebruikte plug-and-play-poorten aanwezig zijn. Komaan, 2 is toch het absolute minimum. Op verplaatsing, muis en printertje, muis en scanner, muis en ipod, muis en externe hd, muis een wacom, …

[quote:78f686c875="DEform"]Je klaagt wel over de ....[/quote:78f686c875]

Volgens mij als je de topic goed leest klaagt hij helemaal niet en is hij juist erg blij, de reacties zijn denk ik een beetje sarcastisch bedoelt!!! :smiley:

Ik heb net een PowerBook gekocht. En die doet het nú al perfect... niet pas over een jaar. :sealed: :wink:

Ik wou dat IK een MacBook Pro had, dan kon ik ook klagen! :wink:

[quote:ecc03646a0="KarelWillem"]Ik wou dat IK een MacBook Pro had, dan kon ik ook klagen! :wink:[/quote:ecc03646a0]

En ik ben nog zo ontzettend tevreden met mijn PowerBook… gaat het dan wel goed met mij :?

[quote:c627f85403="thijs_ganger"] En ik ben nog zo ontzettend tevreden met mijn PowerBook... gaat het dan wel goed met mij :?[/quote:c627f85403] Ja hoor, ik geniet nog elke dag van mijn PB 12" 1 GHz Revisie B met 1.25 GB RAM en zelf ingebouwde 7200 rpm 80 GB schijf 8).

Maar toegegeven, als er een MacBook Pro uitkomt die voldoet aan mijn eisen, ergens eind dit jaar ofzo, dan komt er een nieuwe. Dit keer een 15". Maar inderdaad, ik wil graag DL DVD, FW800, en sja toch wel graag een Rev B. Verder heb ik zwaar de balen van dat nieuwe slot. Ik wil gewoon PCMCIA. Dat was namelijk voor mij de hoofdreden om de volgende keer een 15" te nemen: ik wil er een UMTS kaart in kunnen proppen. Nou dat kan ik dus nu vergeten. Moet ik gaan wachten tot die telecomboeren wakker geworden zijn en ook zo’n Cardbus ding uitbrengen. Kortom: wachten tot de Windows laptops van Dell en aanverwanten het standaard mee gaan leveren…