MacBook pro reageert erg traag na nieuwe HD

Mijn MacBook pro reageert erg traag na het plaatsen van een nieuwe HD. Heb nu een 500 gb hardeschijf geplaatst. Sata, 5400 rpm. Niets geks dus gewoon volgens de eisen die de mbp nodig heeft.

De installatie duurde ook al verdacht lang. Normaal moet het in plm 45 minuten gedaan kunnen zijn maar hij deed er dik 1,5 uur over een clean install.

Nu is het probleem dat osx ook erg traag reageert evenals de browsers (safari / chrome)

Weet iemand wat er aan de hand is? Schijfhulpprogramma geeft aan dat de HD prima is!

Als hij al 1,5 uur over een installatie doet klopt er toch iets niet... Was de installatie DVD niet beschadigd ?

[quote=milann url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-reageert-erg-traag-na-nieuwe-hd#post-2124938 time=1292778354]Schijfhulpprogramma geeft aan dat de HD prima is![/quote]Nee, Schijfhulpprogramma geeft aan dat de HD niet echt stuk is. Dat is wat anders. Gooi [url=http://www.volitans-software.com/smart_utility.php]SMART Utility[/url] er eens overheen. Het zou niet de eerste harde schijf zijn die af fabriek al niet deugt.

Harddisk was niet goed geleverd vanuit de fabriek volgens Alternate. Krijg nu een nieuwe opgestuurd, hopelijk voldoet deze wel!

In ieder geval bedankt voor de comments.:lol:

Zo allereerst beste wensen!

De nieuwe hardeschijf kwam voor t weekend binnen. Gisteren de nieuwe HD weer ingebouwd + geïnstalleerd. Helaas precies t zelfde probleem als met de vorige HD. Dus waar het aan ligt? Aan het type HD misschien? Het gaat om een Western Digital Blue Scorpio type: WD5000BEVT

Nu toch mijn 'oude' 250gb geplaatst werkt weer prima! Raar toch?

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is? Thanks!

Even PRAM zappen misschien. [alt]-[cmd]-[p]-[r] ingedrukt houden en 2 keer de boing horen. Daarna toetsen loslaten..

Thanks, ga ik proberen!

Ik wacht nog eerst even wat reacties af voordat ik mijn MBP wéér los moet halen om de andere HD te plaatsen.

Zit ie er wel goed ingedrukt, in de sleuf?

Het kan zijn dat dit type iets stroever is en je nog ietsje verder in het slot moet duwen.

Ik heb die schijf ook, maar die functioneert prima in een MacBook white 2008.

Ehm, ik geloof t wel. Als hij vast zit zit hij toch vast?

Dat kan ik vanaf hier niet zien, maar ik werk regelmatig met SATA-aansluitingen, en die kunnen af en toe wel een stroef zijn, net als coax- en tulpstekkers.

Hij hoort duidelijk vast te 'klikken'. Dan zit ie goed.

Anders is het mij een raadsel waarom de originele schijf wel goed werkt, en andere schijven niet.:slant: