MacBook Pro Retina 13"

Beste forumleden,

Ben van plan om volgende week de nieuwe mbpr 13" aan te schaffen en zit met enkele vragen.

Ik ga de tussenmodel nemen van 1.529€

Nu, is de upgrade van 2,3 i5 naar 2,6 i5 de moeite om te doen of niet?? Veel gelezen dat je toch een degelijke snelheidswinst hebt. Maar is dit effectief ook zo. Iemand ervaring mee??

Alsook hebben ze mij verteld dat als ik kon ik zo i zo zou moeten upgraden naar 16gb Ram voor in de toekomst.

Waar ik hem voornamelijk voor ga gebruiken is foto en video bewerkingen. (Photoshop & final cut pro) enigste nadeel is als ik die optie aanklik word leveringsdatum ineens 3 weken :slight_smile:

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Mvg Thiago

Van 2,3 GHz naar 2,6 GHz is een verbetering van 13% — of je dat in de praktijk merkt hangt er vanaf wat je doet. Ben je vooral zélf met de computer bezig, dan staat hij het grootste deel van de tijd te wachten op jouw klikken en andere invoer, en zul je er weinig of niks aan hebben; moet hij vaak stevige berekeningen uitvoeren die langere tijd duren, dan schaaf je daar wel tijd vanaf, wat je (met een beetje geluk) zult merken.

Bedankt voor je reactie.

Mvg