MacBook pro retina vs Imac

Ik twijfel nog steeds tussen een rmbp 15\" of een nieuwe imac 27\". De rmbp is mobiel, licht, mooi scherm, etc. De imac heeft een lekker groot scherm en een goede grafische kaart. Ik wil vooral kunnen photoshoppen en ook kunnen gamen (world of warcraft, skyrim). Mijn budget is 2700 euro. Rond dat bedrag kan ik één van beide systemen kopen met een goede i7 processor, 16 ram, etc.

Het blijft een persoonlijke keuze maar misschien heeft er iemand voor dezelfde vragen gestaan en kan hij/zij wat tips geven? De Mac mini is geen optie vanwege het gebrek aan een grafische kaart.

Hoor graag van jullie!

Geert

Welke optie het ook wordt, koop je geheugen zelf en zet het er zelf in. Voor 16gb geheugen ben je bij Apple een factor 3 meer kwijt dan nodig bijvoorbeeld.

Wat betreft de keuze: Ga je de computer ook op andere locaties gebruiken dan thuis? Met andere woorden, heb je de mobiliteit nodig?

Bij de rmbp kun je het ram geheugen niet zelf verhogen toch? Hoe zit dat eigenlijk bij de 27\" imac? Moet je hem dan helemaal open maken?

Mobiliteit zou wel fijn zijn, bv bij fotograferen op locatie of als ik mijn computer wil meenemen naar vrienden. Ik heb het niet perse nodig maar het zou wel heel handig zijn :)

Tsja, dat laatste is nou net waar het om gaat. Aan jou dus de keus…..

Dat geheugen sloeg inderdaad op de iMac, de rMBP kan inderdaad niet achteraf uitgebreid worden, excuus.

Haha maakt niet uit. Maar moet je dan bij de imac het hele scherm eraf halen?

Je zou eens moeten kunnen nagaan hoe vaak je het nou écht zou gebruiken, het op verplaatsing nemen.

Er is namelijk best een groot verschil tussen het echt nodig hebben en het leuk vinden de mogelijkheid te hebben.
In the end zal de iMac altijd de krachtigste machine zijn die het langste meegaat. In de 27 inch kan je trouwens dubbel zoveel RAM kwijt dan in de rMBP (32 vs 16)

niet bij de 27 inch, daar is een klepje achter de voet voorzien voor geheugenuitbreiding, de 21,( inch heeft dat niet en moet je inderdaad het scherm er helemaal afhalen.

(Gamen op een desktop zal trouwens altijd aangenamer zijn dan op een laptop)

Het idee dat je kan uitbreiden is wel erg fijn! Dat geeft toch een zeker gevoel.

Ik heb sinds maandag de MacBook pro retina en qua scherm is het echt wel een luxe.
Eventueel kun je met de tijd nog een thunderbolt display bij kopen heb en een mobiel product en een groot scherm.
Ik heb het zo gedaan en mijn iMac 27'' gaat nu weg.

Ja aan zo\'n constructie zat ik ook een keer te denken. Hoe zit het met de warmte ontwikkeling bij intensief gamen? Is het schadelijk voor de MacBook?

Ik heb het scherm nog maar van gisteren dus heb nog geen ervaring met de warmteontwikkeling van de MacBook in combinatie met het scherm.
Ik heb wel al gemerkt dat de MacBook pro retina minder warm word dan mijn vorige MacBook pro (was 3 jaar oud) dus denk ik dat het wel goed zal meevallen.

Neem de iMac met de GTX680M, die is nog 70% sneller dan de GTX675, en dan heb je een top20 videokaart.
De MacBook Retina heeft ongeveer net zoveel videopower als een Mini. De 650M is welliswaar iets sneller dan HD4000, maar bedenk dat ie ook gruwelijk veel pixels moet verstouwen (40% meer dan de iMac).

En voor Photoshoppen heb je gewoon veel meer werkruimte op de iMac dan op de MB. 1920x1200 (in fuzzy mode) of 1440x900 in native mode vs 2560x1440 op de iMac.

Houd er rekening mee dat een 15 MBP geen eenvoudige notebook is, maar een mobiel werkstation met serieus veel power. Ik kocht deze voor naast mijn iMac, maar dit werd als snel in plaats van de iMac.

Wat gaming betreft. Mijn MBP loeit op games toch wel flink!

@computer space: 2x niet waar:

1# de videokaart in de rMBP is toch van een veel hoger niveau dan van een Mini. Check [url=http://www.barefeats.com/imac12p2.html]http://www.barefeats.com/imac12p2.html[/url], even scrollen naar 'GPU INTENSIVE'. De rMBP ontloopt de iMac amper.

2# Met de update van 10 dagen geleden ondersteunt photoshop cs6 nu Retina, dus niks fuzzy beeld meer.

@Neals: met loeien bedoel je de ventilatoren? Ik denk dat het toch de high end imac gaat worden.

Zou ik ook doen in je plaats. Prijs/kwaliteit verhouding is bij de iMac 27 inch beter. Ikzelf sta toch te watertanden op de 4GHz met 4 GB Videokaart en 512 GB SSD en 8 GB RAM om er dan nog 16 bij te steken van geheugen dat ik elders koop.