Sinds net werken mijn muisvlak en toetsenbord van mijn macbook pro 2.6 Ghz niet meer.
Gisteravond had ik problemen met het externe mac toetsenbord, ik kon geluid en contrast niet meer veranderen.
En nu net valt alles uit… Ik wilde rebooten, maar na de reboot moet ik mijn password invoeren en dat lukt dus niet zonder toetsenbord… Ook via het externe USB toetsenbord gebeurd er niks…
Daar was ik weer, bedankt voor je reply... een hardware probleem dus :)
inmiddels heb ik de macbook 18-7 (12 dagen geleden) naar een reseller gebracht en deze heeft hem opgestuurd naar een reparatiecentrum.
Aangezien dit een hardware probleem is en mijn macbook nog geen jaar oud was ging dit allemaal OK…
Van de week ook nog in de winkel geweest om even te checken wat de status was, er werd nieuwe hardware besteld een volledig nieuw toetsenbord pad incl. mousepad… de volledige bovenkant van de MacBook dus…
Krijg ik vandaag een mailtje dat het een software probleem is en ik mag gaan dokken voor reparatie…
Tja, dat wordt een moeizame discussie. Maar wat ik niet snap: als je 17/7 die MacBook naar een reseller hebt gebracht, waarom stel je dan 18/7 hier nog een vraag? :?
Hoe dan ook had die reseller wel even wat testjes mogen doen voordat hij de postduif erbij riep.
good point.. ik heb hem direct na de reactie van Esquare weggebracht... anways.. not the point..
Nu krijg je idd dat getouwtrek… De medewerker wist me zelfs te vertellen dat het een veelvoorkomend probleem was en dat dat allemaal garantiekwesties waren toen ik hem inleverde…
Morgen maar eens bellen en in discussie gaan :S En hoe moet je dan idd weten dat als je toetsenbord en mousepad niet meer werken het een software fout is…
Daar ben ik weer, inmiddels heb ik iedereen aan de telefoon gehad: Reseller, Reparateur en Apple zelf.
Topcase is vervangen, nu werkt het toetsenbord wel op Windows XP (via Bootcamp) echter onder Leopard nog niet.
Ook met een extern toetsenbord werkt hij nog steeds niet, in Windows werkt de externe wel.
Als ze er een andere HD aan hangen (met Leopard) werkt mijn toetsenbord wel, volgens de reparateur moet het hierdoor dus een software probleem zijn. Uiteraard vind ik dit vreemd, aangezien de topcase vervangen is… laat de ouwe dan lekker zitten zou ik zeggen? Mijn verweer is uiteraard dat de hardware de software jammed… En dat door deze storing de software weigert.
Anyways, als ik hem in de oude staat terug wil hebben inclusief mijn data erop kost het me € 460,- (Ja, je leest het goed!)
Ze kunnen hem proberen te repareren, zonder garantie dat hij werkt… dit kost € 320,- Ding is 8 maanden oud…
Zoveel geld wil ik dus niet uitgeven, en ik krijg hem dus teruggestuurd… Iemand suggesties hoe ik alles kan backuppen zonder toetsenbord als ik hem weer hier voor me heb liggen?
Ze vervangen de topcase en komen er DAN PAS achter dat het misschien/waarschijnlijk/zeker een softwareprobleem is? :kleenex:
Een oplossing voor het backupprobleem dragen ze in feite al aan. Opstarten van een externe HD met Leopard erop (als dat lukt). Of van dvd (als dat lukt). Ik kan er geen touw aan vastknopen eigenlijk, maar ook mij lijkt de oorzaak eerder bij de software dan bij de hardware te liggen.
Ja, ik vind het ook allemaal erg vreemd... maar verder is er niks aan te doen... dokken en anders ongerepareerd retour..
Het meest relax zou zijn als ik alles zou kunnen kopieren naar een iMac welke ik toch een fresh install moet geven…
Dus mijn volledige account met alle programma’s bij de install daarheen halen…
Dan de MacBook Pro opnieuw installeren en het zelfde truukje doen…
Ik zou anders niet weten hoe ik alles gebackupped krijg? Via Target Disk Mode?
Heb je destijds al getest of het toetsenbord wel reageert bij het opstarten? In dat geval is opstarten van dvd of in Target Mode in elk geval geen probleem. Wat je ook zou kunnen doen is iMac met een firewirekabel aan de MBP hangen en die iMac in Target Mode als opstartschijf gebruiken (als het beide Intel-Macs zijn tenminste).
De reparateur krijgt hem ook in Bootcamp, dus voordat Leopard is opgestart moet alles gewoon nog werken lijkt me..
Ik dacht dat als je data van je MacBook Pro af wilde halen je de MacBook Pro via de “T” Toets in Transfer mode moet zetten…
Kun je dan eigenlijk heel je account op de iMac zetten zoals met de installatie van Leopard ook kan?
Nou, een kleine update.. Vanmiddag ga ik hem ophalen en herinstalleren...
Ik hoop dat dit allemaal gaat lukken zonder toetsenbord... en hoop dat ik alles gebackuped krijg via TDM..
Is er anders een manier waardoor ik via bootcamp (XP) de hardeschijf kan kopieren?