Wanneer ik mijn Macbook Pro Unibody opstart krijg ik een zich herhalende pieptoon te horen, verder gebeurd er vervolgens niets meer, ook het Apple logo verschijnt niet. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn.
Als ik mij niet vergis betekent dat dat je problemen hebt met je ram. Heb je er recentelijk nieuw ram in gezet of laten zetten?
Of heb je misschien onlangs de firmware gedownload en de installatie niet goed uitgevoerd? Ik weet echter niet of die update ook voor jouw MBP was.....
Voor zover het RAM geheugen, is dit gewoon het standaard geheugen zoals het er bij aankoop van de Unibody al aanwezig was (2 gb ram)
Voor zover eventuele firmware updates, zijn gewoon de gebruikelijke upgrades die door het Apple updatesysteem zijn aangeboden slechts geinstalleerd. Overigens is de laatste firmware upgrade van een maand of 2 geleden. Indien dit het probleem zou zijn geweest, dan had mijn Unibody meteen daarna niet meer op kunnen starten.
Maar het RAM geheugen zou misschien defect geraakt kunnen zijn.
Ik weet niet of de MBP perse twee stuks ram moet hebben. Anders zou je kunnen proberen een strookje ram er uit te halen en te kijken of hij dan wel wil opstarten (beide testen natuurlijk ;) ). Ik geloof dat je dan kan bellen met Apple en je hem gewoon om kan wisselen in de winkel. Je kunt hem ook gewoon naar de Apple store brengen en dan doen zij het voor je, maar dan ben je hem vaak weer een tijdje kwijt.
Succes!
[url=http://support.apple.com/kb/HT1547]Hoeveel biepjes[/url] hoor je?
Het is sowieso een reden om terug te gaan naar de winkel, dit moet een Mac niet doen en houdt een serieus probleem in.
[quote:1a5fc710a1="Xigh"]Ik weet niet of de MBP perse twee stuks ram moet hebben. Anders zou je kunnen proberen een strookje ram er uit te halen en te kijken of hij dan wel wil opstarten (beide testen natuurlijk ;) ). Ik geloof dat je dan kan bellen met Apple en je hem gewoon om kan wisselen in de winkel. Je kunt hem ook gewoon naar de Apple store brengen en dan doen zij het voor je, maar dan ben je hem vaak weer een tijdje kwijt.
Succes![/quote:1a5fc710a1]
Ik heb net een aantal malen achter elkaar een PRAM reset gedaan en nu start mijn Macbook gewoon netjes door. Mijn vraag blijft alleen, hoe dit van het ene op het andere moment kan, dat hij niet meer doorstart.
Je zou het artikel uit mijn post eens kunnen lezen... Het geeft wel antwoorden. Er is een test mislukt en daardoor is er een probleem. Ik denk dat een PRAM geen blijvende oplossing is geweest...
[quote:e2e8b4e685="Zerk"]Je zou het artikel uit mijn post eens kunnen lezen... Het geeft wel antwoorden. Er is een test mislukt en daardoor is er een probleem. Ik denk dat een PRAM geen blijvende oplossing is geweest...[/quote:e2e8b4e685]
En om welke post gaat dat precies? Kun je misschien de link even doorgeven aub?
dit was de link waarover zerk het had: http://support.apple.com/kb/HT1547?viewlocale=nl_NL
(de link zat in de woorden ‘hoeveel biepjes’ )
[quote:46c4e65518="Zerk"]Je zou het artikel uit mijn post eens kunnen lezen... Het geeft wel antwoorden. Er is een test mislukt en daardoor is er een probleem. Ik denk dat een PRAM geen blijvende oplossing is geweest...[/quote:46c4e65518]
Ik heb voor mezelf het aantal piepjes geteld en kwam uit op 4 stuks per blok.
Dit betekent conform jouw doorgestuurde artikel het volgende.
4 geluidssignalen = geen goede opstartkopieën in het opstart-ROM (en/of onjuist systeemconfiguratieblok)
Zogezegd na de PRAM reset, was dit probleem verholpen. De vraag conform de bovengenoemde bevinding is, of dit een onschuldig eenmalig iets is geweest, of dat er onderhuids toch bepaalde dingen software/hardwarematig niet helemaal lekker zitten en het een kwestie van tijd is voordat dit probleem weer voordoet.
Ga ermee terug naar de winkel. Als je nu terug gaat zit je waarschijnlijk nog binnen de zes maanden garantie, waardoor je automatisch 2 jaar garantie krijgt (op dit probleem). Dan ben je nog even safe wat verdere problemen betreft.