Macbook pro upgraden

Hallo Hallo,

ik heb een paar vragen !

ik heb een early 2011 macbook pro 15 inc:

• 2,0 ghz quad core i7 6 mb gedeeld L3 cache;
  • samsung 2x2 GB DDR3 SDRAM van 1333 MHz intern geheugen;
  • 5400-rpm harde schijf van 500 gb;
  • Intel HD 3000 grafische-videokaart;
  • AMD Radeon HD 64900M grafische processor met 256 MB GDDR5-geheugen

Ik ben bouwkunde student en werk met zware 3D tekenprogramma’s zoals Archicad en maxwell Render en hij begint behoorlijk sloom te worden bij grote projecten.
Daarom wil ik kijken of ik hem een upgrade kan geven, maar ik ben een absolute amateur op het gebied van computers.

Ik wil het intern geheugen vergroten naar 2x4 GB en het liefst naar 2x8 GB maar op de apple site staat dat het je maximaal naar 8 GB kan uitbreiden waarom is dit ? en welke interne geheugen kaarten heb ik nodig ?

Is het ook mogelijk om de grafische processor te vervangen die betere prestaties levert en zo ja welke raden jullie aan ?

Alvast bedankt :slight_smile: !!!

Interne geheugen verhogen naar 16GB. Deze heb je nodig! Het is echt de moeite waard. Je computer loopt dan super smooth. Ik heb het zelf namelijk ook gedaan. Grafische processor vervangen is niet mogelijk, en ook niet nodig. :slight_smile:

kijk hier eens : http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i7-2.0-15-early-2011-unibody-thunderbolt-specs.html

Stop er dan ook gelijk een ssd in, zo duur zijn ze niet meer en je zult er geen spijt van krijgen!

Je hebt exact dezelfde machine die ook heb, maar mijn MBP loopt als een zonnetje. Maar ik draai dan ook niet zulke zware programma’s en dat kan heel veel uitmaken.

Die grafische processor kan je vergeten, die zit vast op het moederbord bij mijn weten.

Maar het geheugen kan naar 16 GB. Apple geeft altijd minder op dan wat in werkelijkheid kan.