Mijn macbook valt steeds zomaar uit.
Ik heb al veel gezocht op internet, maar niks werkt…
Ook heb ik hem al laten “repareren” maar dat heeft ook niks uitgehaald.
Mijn macbook valt steeds zomaar uit.
Ik heb al veel gezocht op internet, maar niks werkt…
Ook heb ik hem al laten “repareren” maar dat heeft ook niks uitgehaald.
En nu?
wat is de vraag, wat wil je dat wij doen?
Ik vraag me af waar het aan ligt dat hij uitvalt, zodat ik er iemand naar kan laten kijken.
Het gebeurd namelijk gewoon uit het niets iedere keer, en ik heb geen idee waar het aan kan liggen…
Welke model is het precies. Een aantal series heeft problemen met de videochip. Maar het kan ook iets compleet anders zijn: defecte batterij bijvoorbeeld.
Wat bedoel je met uitvallen? Bevriest 'ie? Zet 'ie zichzelf uit? Gaat 'ie op zwart?
Het is een Macbook pro 15 inch uit 2010, en met uitvallen bedoel ik dat hij op zwart gaat en vastloopt.
Ik moet hem dan zelf uit zetten en daarna weer opstarten.
Heb je geprobeerd om NVRAM en SMC te resetten?
Staat in je handleiding, anders een googelen.
Gebeurt het als je Mac druk bezig is, en erg warm wordt?
Ik heb in het begin inderdaad de NVRAM & SMC ge reset, maar zonder resultaat helaas…
Hij valt niet persee uit als hij heel warm is, soms al een paar seconden na dat ik hem voor het eerst aan zet.
Ik denk zelf dat het een hardware probleem is, alleen kan ik de hardware test niet uitvoeren er staat dat deze niet beschikbaar is voor mijn laptop.
Die hardware test zou op een schijfje moeten staan?
Het ruikt inderdaad naar een hardware probleem, en met een MBP betekent dat vaak einde oefening.
Is dit misschien van toepassing? http://support.apple.com/kb/TS4088?viewlocale=en_US
Ik heb nog wel de originele dvds die bij de laptop in de doos zaten, neem dan aan dat het daarop moet staan.
Ik kan die link niet openen, kun je er een screenshot of iets dergelijks van maken?
Oh nu kan ik de link wel openen, ik ga er later even naar kijken.
Alvast bedankt!
Lol dit heb ik altijd op windows computers op school
Ik zou niet weten waar het aan ligt maar iig veel succes ermee en als het blijft gewoon naar de Apple Store toe, goede service daar
@CasperP, Ga naar de Apple Store in Amsterdam en laat ze testen of het het probleem is waar eezacque naar linkt. Als het dit probleem is dan is er een verlengd garantie plan waarbij ze je logic board gratis vervangen tot 2 jaar na aanschaf (ze zullen het misschien nog wel langer doen). Ik heb dit in NY laten doen en had mijn MBP binnen 12 uur terug en sindsdien dat probleem niet meer gehad. Het heeft te maken met de snellere videokaart in je MBP. Je kunt in de tussentijd eventueel de snellere videokaart uitschakelen om het probleem te voorkomen, let op dat je dan geen externe monitor meer aan kunt sluiten (zoek naar gfxCardStatus)
Edit: ik zie nu in het document staan dat ze het al verlengd hebben naar 3 jaar.
Geldt dit alleen voor de Apple Store in Amsterdam? Of is dat iets algemees? Woon daar namelijk redelijk ver vandaan…
Ik ga in ieder geval even dat gfxCardStatus bekijken, jammer dat het zo moet aangezien ik veel met programm’s zoals After Effects en Photoshop werk…
Maar als dat het tijdelijk oplost zou ik er tevreden mee zijn