Macbook pro voor o.a. Cinema 4d ?

Ik ben van plan de nieuwe MacBook Pro te kopen, maar twijfel nog een beetje aan het Intel verhaal. Heeft er al iemand ervaring met de intel machines? Zijn er al problemen bekend? Ik lees er bitter weinig over, daarom stel ik even de vraag. Mick 8)

[color=blue:49ae66a6a2]Moderatie door unSOUND, ik heb je titel iets
veranderd zodat je vraag wat duidelijker over komt.[/color:49ae66a6a2]

omdat ze er ook nog niet zijn !!! (de macbook dan)

Er zijn al wel veel ervaringen met de iMacintel's. Geen bijzonderheden, het een is sneller dan een G5, het ander gaat vergelijkbaar. De macbook's zullen een stuk sneller zijn dan de g4 powerbooks. Zijn er specifieke dingen die je wilt doen op die macbook?

[quote:697da1f280="fistkikker"] Zijn er specifieke dingen die je wilt doen op die macbook?[/quote:697da1f280] Voornamelijk zware grafische toepassingen! En veel renderen in cinema 4dxl!

[quote:ff20276cec="midas"]omdat ze er ook nog niet zijn !!! (de macbook dan)[/quote:ff20276cec]

Maar de iMacs wel.
Ik denk dat je daar wel grotendeels aan kan ontleden of er ook problemen gaan zijn met de MacBooks…

Ik ben ook erg benieuwd.

[quote:da53f6e285="mickey"][quote:da53f6e285="fistkikker"] Zijn er specifieke dingen die je wilt doen op die macbook?[/quote:da53f6e285] Voornamelijk zware grafische toepassingen! En veel renderen in cinema 4dxl![/quote:da53f6e285]

Dan zou ik t nog even laten hangen als ik jou was, tenzij Cinema 4D en alles al Universal Binary is.
Via Rosetta zal je grafisch zware taken niet snel gedaan krijgen.

Zelf wacht ik met een MacBook Pro kopen totdat het Intel Napa platform gereleased is (en ook al een hoop programma’s Universal Binary zijn).
Dit is wel 2007 ergens, maar tot die tijd doet mn PowerMac G5 t nog prima :slight_smile:

Ze gaan inderdaad veel lijken op de intel iMac's. Het enige wat nog een grote vraag is: Hoe lang gaan de accu's mee. De baterijen van een wintel laptop met intel duo gaan niet lang mee, heel kort zelfs. Maar dat komt door een bug in windows. En ik denk dat apple hogere kwaliteit accu gebruikt.

Wat voor computer heb je nu?

De winkel zei me dat de accu gemiddeld 4uur meegaat, kan je best vergelijken met een powerbook 17"..Maar de absolute toppers blijven de iBooks :mrgreen:

Op hun site:

[img:c490d1b484]http://www.maxon.net/pages/images/home/intelmac_e.jpg[/img:c490d1b484]

Tja als het je specifiek echt en alleen om het renderen gaat, dan zou ik zelf noooooit een laptop aanschaffen. Intel of niet. Ik zou altijd voor dit doel een desktop aanschaffen of een stapeltje MacMini's. Of misschien zelfs nog wel een zwik peeceetjes..

Ik maak zelf voor fikse C4D renderklussen vaak gebruik van: www.renderking.com/ Niet duur en een zeer betrouwbare service.

ik heb een G5 quad gekocht alleen maar voor het renderen met C4D om dat ik ook nog even de kat uit de boom wilde kijken ik had een dual G4 800 en ik heb een 17" powerbook de quad is 8x sneller dan deze twee het is echt waar ik spreek uit eigen ervaring

als ik jou was zou ik nog even wachten

De Macbook zal qua renderen zeker geen slechte prestatie neerzetten. De G5 Quad is inderdaad zeker 2x zo snel maar goed die neem je niet op schoot. Het probleem met de Intel is dat alhoewel C4D wel Universal is, de meeste plugins dat nog niet zijn. Dus of je gebruikt (voorlopig) geen plugins of je zult alles onder Rosetta moeten doen. Alle Plugindevelopers zullen dus eerst Xcode moeten aanschaffen en liefst ook een Intelmac om de zaak te testen. Dus lijkt het erop dat dat nog wel even gaat duren...