MacBook Pro windows 7 geen os X

Goedemiddag,

Ik heb recent een macbook pro gekregen van iemand. Deze gek (vraag me niet waarom) heeft er alleen Windows 7 opgezet en de Mac OS x versie verwijderd.

Nu heb ik de recovery cd's en probeer ik de Pro op te starten via de recovery dvd. Dus opstarten en forceren dmv 'c' ingedrukt te houden om de mac van CD op te laten starten. Nu werkt dat wel maar krijg ik na een tijdje de melding. "You must restart you computer by holding down the power button" Ofwel de bekende Kernel message. Ik krijg er dus in geen mogelijkheid nu Mac OS X op.

Zijn er nog andere mogelijkheden om toch weer Mac OS x er op te krijgen?

Hopeliljk kunnen jullie me helpen, ben er namelijk al 2 dagen meebezig en ik wordt er gek van.

Groeten,

HNiehorster

.."Ik heb recent een macbook pro [b]gekregen[/b] van [b]iemand[/b]. Deze [b]gek[/b]"...

Wees blij dat jij een MacBook Pro [u]"GEKREGEN"[/u] hebt..pffff

[quote]
Wees blij dat jij een MacBooc Pro "GEKREGEN" hebt..pffff
[/quote]

In ruil voor vrienden dienstje hoor...

Als het nu voor een vriendendienst is of niet, je hebt een Macbook Pro gekregen, velen hier op OMT kunnen daar maar van dromen, misschien dus een beetje respect van jouw kant voor die 'gek'.

Als je de dvd instopt en je herstart. Net wanneer je de 'boing' hoort, duw je op 'alt'. Verschijnt dan geen dvd-icoontje?

Anders probeer je de HD te formateren (lees wissen én opnieuw installeren).

Ok..Probeer het vanuit een externe HD...een clean install bedoel ik..

Is het vandaag de dag der 'bloed-serieuzen' of zo?!:slant:

Als je bij het opstarten vanaf die schijven KP's krijgt, dan zijn het gewoon niet de juiste schijven.
Even terug naar die gek gaan en daar de bijbehorende zoeken...

@Niiiiick

Ik krijg dan wel dat icoontje als ik daar op druk krijg ik na een tijdje weer dezelfde melding dat ik de computer opnieuw moet opstarten.

@selected
Hoe bedoel je? Zet de software op een externe hd? En dan installeren? Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.

Gr,

@oppie

Als hij die nou niet meer heeft? Wattan?

Moet je ergens even een generieke SL (10.6) schijf opduiken; daar zal het vast mee lukken.

@ TS,staat [url=http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=MacBook+Pro+with+Windows+7+install+but+no+Mac+OSX&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=yn7nTdrFKcufOsmxqbwJ] hier [/url]iets voor je tussen? :)

Ik denk het niet, ernst. Nog maar even het begintopic goed lezen.
Ik denk dat TS "gek" wat gekscherend bedoelt. Maakt verder ook niet zoveel uit ;-)

Ik weet niet of je al langer bekend bent met OS X, maar je moet uiteraard de dvd nr 1 in je MBP stoppen, daarna herstarten en direct na de boing de [c]-toets ingedrukt houden. Het kan een tijdje duren voordat hij verder gaat en dan pas de [c]-toets loslaten.

Lukt dat ook niet, dan heb je inderdaad waarschijnlijk niet de juiste installatie-dvd's. Een optie is dan om in de winkel (elke Apple Premium Reseller, APR) een installatie-dvd Mac OS X Snow Leopard versie [b]10.6.3[/b] te kopen voor €29. Daarmee kan je gegarandeerd OS X installeren.

@Hansi: Niet als je discdrive stuk is, haha. Maar daar kom je snel genoeg achter als dat zo zou zijn

Dan krijg je een melding dat er een pakket niet geopend of gelezen kon worden.

Als de drive nog verder kapot is, verschijnt er überhaupt geen DVD. Dit geval is eerder een verkeerde DVD.