Macbook pro

Ik heb voor mijn opleiding een laptop nodig, en mijn keuze is gevallen op de macbook pro 13 inch.
Wat mijn vraag is, is welk model de met de i5, i7 of de retina?
Ik maak af en toe een video voor youtube, voor school heb ik het programma logo en caddy see++ electrical nodig,
ook mix ik muziek. Als het mogelijk is doe wil ik ook games gaan spelen maar dit is niet mijn goofd doel [ mijn pc die ik nu hebt kan niet echt zwaar gamen aan]. Weet iemand ook hoe dat ik dat met studentenkorting kan doen? Ik ben een 5e jaars student in belgië, de richting Electrische installaties. Over twee jaar wil ik de laptop ook gaan gebruiken op de universiteit.
Wat zijn jullie aanbevelingen en welke moet ik kiezen?

Wat is je budget?

Tsja wat heb je er voor over zou ik zeggen. Elke macbook voldoet voor wat je er mee wilt doen, behalve de spelletjes die hebben vaak een zware videokaart nodig. Voor de rest is een snellere ‘duurdere’ macbook meestal een kwestie van een paar seconden extra tijdswinst bij zware applicaties. Dus wanneer je je poen in de zak wilt houden zou ik niet voor het uiterste gaan.

Je moet je afvragen of de pro wel goed is voor wat je er mee wilt doen. Ik zou persoonlijk voor een retina of air gaan. Je kan ook een ssd in je pro zetten, dan is die ook erg snel.

i5 is prima voor wat je er mee wilt, maar voor overall performance zou ik er sowieso een ssd in doen of laten doen of er in hebben bij bestelling.

Trouwens, alle 13 inch notebooks hebben eenzelfde graphics kaart, en dus een vergelijkbare performance voor gamen.