Macbook probleem

hoi, ik heb gister mijn macbook gekregen. helemaal blij, alles deed het, dus ik via immigration assistent al mn files enz. overzetten vanaf mn emac, klaar, zei wat over users die hetzelfde heten, start ik de macbook op, staat er een duplicatie folder genaamd "marco 1" naast de standard "Marco" user folder, als ik die duplicate weg doe, komt ie er vervolgens gewoon weer bij. ook iets raars, frontrow is verdwenen, de remote werkt nog wel, behalve frontrow, als ik hem download bij apple, zegt ie dat mijn macbook geen IR-ontvanger heeft, terwijl ie dat wel degelijk heeft..

permissies al gerepareerd enz. niks helpt, ik dacht een clean install te doen, en dan later de files 1 voor 1 erop te zetten, maar met de tiger cd’s die erin zitten lukt dat niet… iemand suggesties?

Macbook Zwart 2.0Ghz 512MB RAM (word nog uitgebreid, dinsdag) 80GB

Zou iets te kunnen maken hebben met de overgang van ppc naar intel denk ik.

ja dacht ik ook al, maar hoe is dit snel op te lossen? kan ik hem opstarten vanaf de installatie cd van de macbook zelf, de schijf erasen en dan opnieuw instaleren met die software? of gaat dat niet werken

Ja schone installatie met de meegeleverde DVD geeft je weer een schoon systeem. Daarna de data kopieren van je oude Mac en vervolgens de programma's opnieuw downloaden en installeren. Kijk of er al universal binaries zijn van de programma's die je gebruikt.

maar, ik kan geen schone installatie kiezne!

Stond er ook al Front Row op je eMac? Dan heeft 'ie die bewerkte bestandjes meegekopieërd denk ik. Lastig...

Anyway, een schone installatie kan je doen door vanaf de DVD op te starten en dan ‘Wis en Installeer’ te kiezen. Maar dan ben je natuurlijk wel weer alles kwijt. Ik zou dan maar niet meer de Migratie-assistent gebruiken om je spullen over te zetten maar het handmatig doen en de Bieb niet vervangen 8)

[quote:33dbb19dc8="Nikita"]Stond er ook al Front Row op je eMac? Dan heeft 'ie die bewerkte bestandjes meegekopieërd denk ik. Lastig...[/quote:33dbb19dc8]

Front Row is nooit voor de eMac geweest. In principe dan.

[quote:a6ec32e91a="à la Mac"][quote:a6ec32e91a="Nikita"]Stond er ook al Front Row op je eMac? Dan heeft 'ie die bewerkte bestandjes meegekopieërd denk ik. Lastig...[/quote:a6ec32e91a]

Front Row is nooit voor de eMac geweest. In principe dan.[/quote:a6ec32e91a]

maar er stond een gehackte versie van frontrow op ja, die werkte met het keyboard

[quote:0614653148="Nikita"]Stond er ook al Front Row op je eMac? Dan heeft 'ie die bewerkte bestandjes meegekopieërd denk ik. Lastig...

Anyway, een schone installatie kan je doen door vanaf de DVD op te starten en dan ‘Wis en Installeer’ te kiezen. Maar dan ben je natuurlijk wel weer alles kwijt. Ik zou dan maar niet meer de Migratie-assistent gebruiken om je spullen over te zetten maar het handmatig doen en de Bieb niet vervangen 8)[/quote:0614653148]

wis en installeer werkt niet, heb em ge-erased via disk utility, en daarna ge-installeerd, en de rest was ik ook al van plan, hij is nu bezig met instaleren, so far so good

//edit nou, opnieuw ge-installeerd enz. en frontrow werkt nog niet

Heb je jouw gebruikersmap teruggeplaatst? Als je echt alles helemaal gewist hebt en Tiger opnieuw hebt geïnstalleerd, maak dan een nieuwe gebruiker aan en kijk of FrontRow daar wel in werkt. Haal er anders nog eens de meest recente ComboUpdater overheen. :|