Macbook schone installatie

Stomme vraag waarschijnlijk, maar toch stel ik hem.
Ik gebruik Mountain Lion op mijn Macbook.
Nu wil ik deze binnenkort opnieuw installeren.. (via de cd's die erbij horen )
Moet ik Mountain Lion dan weer opnieuw kopen, of kan ik gewoon naar de appstore gaan en die weer installeren?

Je hebt een vraag dat over Mac OS X gaat je topic hoort daarom niet in de categorie Onemorething die betrekking heeft tot de website, de app en de podcasts.

OT:
Je hoeft Mountain Lion niet opnieuw te kopen.

Waarom wil je het opnieuw installeren?

Ik moet inderdaad nog een beetje wennen en kijken waar ik alles moet plaatsen!
Mijn excuses!!

Waarom ik het opnieuw wil installeren?
Ik wil eigenlijk gewoon even alles helemaal opruimen! :)

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum.[/mod]

Als je je kamer wilt opruimen, ga je toch ook niet verhuizen?
Kortom: Programma's, Documenten, Muziek enzo wat je niet meer gebruikt gooi je gewoon in de prullenbak en dan leeg je die.
Simpel gewoon!

Bepaalde programma's schrijven bestanden weg die je moeilijk terug kan vinden. Een schone installatie is zo gek dus nog niet.

Echter, als dit toch al van plan bent, overweeg dan gelijk om je hardeschijf te vervangen met een SSD. Dit maakt je MBP vele malen sneller met opstarten, programma's laden, etc. Als je hier nog vragen of tips over wilt, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

[quote=Ri@nne url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-schone-installatie#post-2497794 time=1355045827]Ik moet inderdaad nog een beetje wennen en kijken waar ik alles moet plaatsen!

Mijn excuses!!

Waarom ik het opnieuw wil installeren?

Ik wil eigenlijk gewoon even alles helemaal opruimen! :)[/quote]

Een leuk tijdverdrijf. Veel plezier ermee!