Eergisteren had ik Snow Leopard besteld, draaide hiervoor 10.5.8. Toen ik probeerde te installeren gaf hij een fout aan: niet mogelijk om schijf te wijzigen. Dus ik een aantal maal geprobeerd, maar het werkte niet. Toen maar bij schijfhulpprogamma gekozen voor mijn HD schijf, want ik kreeg de installatie cd er niet meer uit en hij bleef maar met de cd booten, dus naar het installatie progamma. Toen aangezet en toen kwam hij niet verder dan het apple logo en het draaiende wieltje. Dus ik vloeken, en start op met alt, en kreeg zo de cd eruit. Dus ik blij, maar nu gaat hij weer niet verder dan het apple logo. Safe boot lukt niet.
Ik ben hopeloos!
Mac OS X Installeren op een USB-key / SDHC-kaart / externe HDD van 8 GB of meer en je bestanden backuppen. Dan een Erase & Install uitvoeren. Eventueel een Archive & Install uitvoeren.
Zoals jij het beschrijft, zou het best kunnen zijn dat jouw hd zijn langste tijd heeft gehad. Inderdaad zo snel mogelijk je belangrijke bestanden backuppen. Een cd krijg je er ook uit door op je muis of uitwerptoets te drukken tijdens het opstarten. Een opstartschijf kan je selecteren in Systeemvoorkeuren-Systeem-Opstartschijf.
Je kan ook met Schijfhulpprogramma vanaf installatie-dvd je interne hd te controleren met Schijfhulpprogramma. Je selecteert dan je hd en de tab Schijf-EHBO. Klik vervolgens op Herstel. Kijk ook eens wat er staat bij Smart-staus onderaan als je de bovenste regel in het linkerventer selecteert.
Ook kan je de AppleHardwareTest doen. Dat doe je door met de installatie-dvd op te starten met de [D]-toets ingedrukt. Dit duurt wel even.
Bedankt voor de reacties!
Cd is eruit, en ben naar de A MAC geweest, en mijn harde schijf is heeeeel waarschijnlijk naar de knoppen, dus die ga ik vervangen. Iemand tips/specificaties?
De specificaties moet je zelf weten, want het is jouw machine.
Kijk eens op [url=http://www.ifixit.com/Browse/MacBook]iFixit, bij de MacBooks[/url], daar vind je een handleiding voor het vervangen van je harde schijf.
Is helemaal niet moeilijk, als je het goed doet.:wink:
Ik heb de harde schijf vervangen, geheel probleemloos. Toen heb ik met alt gestart, de installatie cd gezocht en aangeklikt. Toen deed hij eeuwig erover, en ik kwam tot het taalmenu. Toen zei hij iets over dat de installatie aan het starten was, en viel weer uit. Ik snap er echt niks meer van.