macbook start niet op, screen blijft grijs of blauw

Toch niet weer een hd naar de gallemise, wat een nachtmerrie. Uitgerekend nu met al dat werk en ik had juist deze week geen schijfruimte op die backup hd ;( :cry: . Als ik mn macbook opstart krijg ik een blauw of grijs scherm gaat niet door naar het starten van os, als ik op de power button druk gaat de macbook gelijk uit, zonder dat ik m 6 sec ingedrukt hoef te houden. Hiervoor deed de macbook al vreemd af en toe,, traag, geen respons op keycommands (muis deed het wel helemaal). Ook hoorde ik een paar keer rare klikken uit mn hd. Na de restart liep logic wel weer gewoon.

Ik ben bang dat mijn hd opgevreten wordt, wat moet ik nu doen???

Zou je eens op kunnen starten in [url=http://support.apple.com/kb/HT1492]verbose mode[/url] en de informatie die dan verschijnt met ons delen?

Breng hem lang een reseller/store misschien ze daar nog je schijf kunnen redden. Probleem kan hier je harddisk zijn of het geheugen.

Soms kan je nog je schijf redden met systeem herstel of disk warior, alleen kan mis gaan met je gegevens op je harddisk.

Zouhet niet het slimste zijn om mn hd uit de mb te halen,in een usb housing te prikken en de hele boel te copieren naar een andere schijf??

Precies waar ik bang voor was, dat enge vraagtekentje met dat mapje in startup mode. De grote nachtmerrie weer. Dat is dus voor mij al de 3e keer met dat ding.

Waarschijnlijk disk kapot of Volume information incorrect. Hoeft echt geen data verlies te betekenen hoor. Inderdaad even in een usb casing stoppen en data kopieren.

Het vraagteken is een indicatie dat de computer geen intact zijnde systeemmap kan vinden. Start eens op vanaf de OS DVD, en probeer de schijf te herstellen.

Probeer anders een archive & instal. (herinstallatie met behoud van de rest)

En als het lukt: aangezien dit dus eerder is gebeurt, zo snel mogelijk de hd vervangen.

Zou kunnen, maar dat geklik lijkt toch verdacht veel op die beruchte en gevreesde "click of death". Richt het opstarten dan geen onherstelbare schade aan de schijf (ivbm data recovery service)?

Ah, de disk klikt? Geen risico nemen en vervangen dat ding. Eruit halen en de data eraf halen!

Ik zou zeggen, koop een van de data recovery dvd's, start daarvan op, en verplaats de belangrijke bestanden, of start op in target mode zodat alles naar een andere mac overgeplaatst wordt. In ieder geval: hoe langer je wacht hoe groter de kans is dat je minder terug kan halen.