Macbook Unibody sneller met stekker

Hallo, ik merk het al een tijdje en ik weet niet of het normaal is of niet, maar als ik m'n MacBook aan het stroomnet hang is ie sneller dan als ik op alleen de batterij werk. Hebben alle MacBook Unibodies dit?

Bij Systeemvoorkeuren > Energiestand kan je de prestaties wijzigen naargelang hij op batterij draait of aan de stekker hangt :)

ok, ik zie alleen opties voor de helderheid van het beeldscherm en het in sluimerstand plaatsen van harde schijven, maar geen van deze heeft invloed op handelingen als een stack openen bijvoorbeeld

Ja dat is heel normaal, dat is zelfs met elke draagbare computer zo. Puur om het feit dat je dan langer op een batterij kan werken. Het is zoals wwgnr dat ook al zegt, aan te passen.

[quote:6221794a0a="wwgnr"]Hallo, ik merk het al een tijdje en ik weet niet of het normaal is of niet, maar als ik m'n MacBook aan het stroomnet hang is ie sneller dan als ik op alleen de batterij werk. Hebben alle MacBook Unibodies dit?[/quote:6221794a0a]

Dat hebben alle notebooks, anders trek je zo je accu leeg.

Volgens mij heeft de processorsnelheid er invloed op: [img:f7dc3c8618]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=24188[/img:f7dc3c8618]

Baziel, wat voor macbook heb jij? Ik krijg een ander soort schermpje waar ik het NIET kan aanpassen.

[quote:d33566e5f2="itachi"]Baziel, wat voor macbook heb jij? Ik krijg een ander soort schermpje waar ik het NIET kan aanpassen.[/quote:d33566e5f2] Is nog een iBook met Tiger maar volgens mij zit deze feature ook wel in Leopard, niet? (Met de iMac (aluminium) die ik hier thuis heb staan, kan ik het zowaar niet checken.. :D)

Nee in Leopard zit dat helaas niet.

Heeft volgens mij ook niets met Tiger te maken. Dit kan je kiezen wanneer je een mac met G4 processor en met velocity engine hebt. Als ik het me goed herinner :?

Op mijn PowerBook met Leopard kan ik gewoon de processorsnelheid instellen. Ligt dus niet aan Tiger vs Leopard.

Kan me niet voorstellen dat je dit niet zelf kunt instellen op een MacBook. Heb je toevallig een account zonder admin rechten of met parental control ingeschakeld?

De MacBook Pro early 2008 die ik heb is gewoon even snel op accu als op net stroom. Er is ook geen enkele technische reden waarom dat niet zo zou zijn. Processoren kunnen tegenwoordig snel genoeg van snelheid wisselen om zich bij de systeem belasting aan te passen. De power save functies staan dus gewoon ook continu aan.

ik merk wel dat als ik Warcraft 3 speel op de mac, dat met stroom gaat alles soepel, op batterij krijg ik af en toe kleine lagschoten van nauwelijks 2 seconden.

Volgens mij is hierover in andere draadjes gesproken maar kan het niet vinden. (heren moderatoren:?) Staat ook ergens op de Apple site. Netspanning in combinatie met accu verhoogt performance. Dus werken zonder accu of met kapotte accu en alleen netstroom werkt ook iets minder snel.

[quote:72566a630d="itachi"]Baziel, wat voor macbook heb jij? Ik krijg een ander soort schermpje waar ik het NIET kan aanpassen.[/quote:72566a630d]

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb nu even op mijn MacBook Pro gekeken en daar is inderdaad de processorsnelheid niet zelf instelbaar. Blijkbaar was dat voor een PowerPC cpu wel mogelijk, maar voor een Intel processor niet…

Volgens mij is dat ook gekoppeld aan de instellingen die je kiest, lichtnet = hoogste snelheid. Het schakelen doet hij automatisch.