macbook vaak niet in sluimerstand, en vaak vastlopen

Hallo

Al het zoveelste probleem met mijn macbook:

1. Heel vaak (maar niet altijd), gaat mijn macbook niet in de sluimerstand nadat ik hem dichtklap.
    en
  2. De laatste tijd loopt hij heel vaak vast Minstens 1x per dag. Scherm bevriest, of ik kan nergens meer op klikken of doen.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Aan garantie heb ik niks meer, die is al 3 maanden voorbij.

Bedankt

Hoe oud is je macbook?

Zoals ik zei: kzit 3 maanden buiten de garantie. Dus 1 jaar en 3 maanden ;)

Misschien ook leuk om even erbij te zeggen: ondertussen is mijn ventilator, moederbord, batterij, behuizing en HD vervangen (laatste ook net buiten de garantie, rest gelukkig erin).

Nou dat klinkt gezellig.

Je hebt wettelijk gezien 2 jaar garantie. Nu zijn er een hoop mensen die daaraan twijfelen, maar in jouw geval (en daar bedoel ik mee dat je al een hoop herstellingen hebt moeten laten doen) kan je zeker en vast rekenen op twee jaar.

Ga dus terug naar de dealer en vraag netjes of hij jou uit de brand wil helpen.
Als je merkt dat hij dat niet wil doen kan je ook eens proberen via de servicelijn van Apple zelf.

In beide gevallen zou ik uitleggen dat de machine die je kocht al van in het begin kuren heeft en dat je dat sowieso recht geeft op twee jaar garantie.

Hier staat de wet op garantie. Print dat even uit als je naar je dealer stapt.

Succes!

Ja... ik zat daar ook aan te denken. Maar ik heb daar gewoon zo weinig zin in, ben ik weer m'n macbook een paar weken kwijt, terwijl ik hem zo hard nodig heb. En al dat gedoe met die mensen overhalen... Heb het al een geprobeerd met die harde schijf maar ja, ik kreeg dus geen nieuwe toen ie plots stuk ging een maand geleden.

Ik kan er in ieder nog mee werken, het enige dat nu niet werkt is dat met die sluimerstand, en dat scherm bevriezen… Maar valt mee te leven. Dus misschien is er ook iets dat ik zelf kan doen zonder weer helemaal naar die winkel te moeten. Ik kan hem namelijk alleen maar in amsterdam terug brengen want daar heb ik hem gekocht. Woon nu in Tilburg… Jaja…

Is er geen macwinkel in Tilburg?

En dat overhalen… ik begrijp je gevoel.

Spijtige zaak…

Ja er is er sinds kort een. Maar je kunt alleen je mac laten repareren in de winkel waar je hem hebt gekocht. En zoiezo gaat Tilburg nooit over z'n hart strijken voor aan Mac die in Amsterdam is gekocht.

Ik dacht dat je in elke macwinkel met je mac terecht kon.

Dat dacht ik ook, maar dat is helaas niet zo... Als je hem via apple.nl koop heb je wel weer meer mogelijkheden. Maar als je hem in een gewone apple winkel koopt kun je eigenlijk alleen bij hen terecht. Tenminste, zo heb ik het ervaren.

Maar in ieder geval, heeft iemand toevallig ook dat probleem met de sluimerstand?

Ik vraag me af of je dat probleem ook hebt als je een netjes een nieuwe OSX op je Mac zet en vooral geen andere shit erbij plaatst.

Nou ja, deze Macosx staat er net een maand op (m'n HD was namelijk gecrasht een maand geleden). De eerste dag na die install kreeg ik al een kernal panic, daarna niet meer. Vanochtend wel weer eentje trouwens, zomaar. 't is echt een ongelukje, mijn macbook.