Hallo allemaal,
Mijn macbook heeft de laatste tijd het probleem dat ondanks hij op de stroom zit
zomaar uitvalt kent iemand dit probleem?? en zo ja weet iemand dan ook waar
het aan zou kunnen liggen??
Alvast bedankt!
Frenco
Hallo allemaal,
Mijn macbook heeft de laatste tijd het probleem dat ondanks hij op de stroom zit
zomaar uitvalt kent iemand dit probleem?? en zo ja weet iemand dan ook waar
het aan zou kunnen liggen??
Alvast bedankt!
Frenco
meer info over je macbook zou handig zijn
Het zou aan je voeding kunnen liggen of je netsnoer. Heb je het ook als hij van de stroom af is (dus alleen op de batterij)?
Bedankt voor jullie reacties!
welke info zou je willen weten juwelez?
En hansi de batterij is al behoorlijk lam die houd het niet lang vol werk dus eigenlijk altijd via netsnoer zou ik op een bepalde manier mijn voeding en netsnoer kunnen testen?
Frenco.
Daar heb ik geen verstand van helaas :-(
Je zou hem naar een electronica zaakje kunnen brengen dat ze het daar doormeten.
http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-valt-uit
Oeps ander verhaal
[quote]
Wanneer hij is aangesloten met de adapter op netstroom gebeurt dit niet.[/quote]
Welke generatie (jaar) MacBook heb je? Ik geloof dat sommige 2006/2007 MBs een soort van 'random shutdown' probleem hadden.
@Waffle: was dat "iets" met uitzetten (expand)? :-)
Ik ken het probleem ja, en als het niet aan je oplader ligt is je moederbord naar de knoppen...
[quote]
Frenco 42 minuten geleden #
Bedankt voor jullie reacties!
welke info zou je willen weten juwelez?
[/quote]
Zie onderstaande, en btw het is Juwlez, geen juwelelezz
[quote]
Welke generatie (jaar) MacBook heb je? Ik geloof dat sommige 2006/2007 MBs een soort van 'random shutdown' probleem hadden.
[/quote]
Er zijn trouwens toch altijd van die stappen die je kunt doorlopen, PRAM reset en dergelijke. Wanneer het probleem aanhoudt dan kan het inderdaad de hardware zijn.
Een vriend had hetzelfde symptoom met zijn macbook; ding viel soms zomaar uit.
Ook met mijn accu en magsafe aangesloten.
Toen ging ik testen; ik opende na een koude boot safari, en hield command+N ingedrukt. (geheugen vullen) Op een gegeven moment viel de mac uit. Wat bleek: een geheugenmodule was defect.
Dit hebben we getest door met 1 reep geheugen te testen: bij 1 module viel de mac uit, en bij de andere ging hij keurig swappen toen de 1GB geheugen door safari overschreden werd.
Doe eerst die PRAM reset (heet het zo btw?) en dan zou ik het geheugen testen.
Zou best kunnen dat het met het RAM heeft te maken. Sommige iMac's vallen ook uit bij gebruik van bepaalde merken RAM zodra ze uitgebreid worden naar 16GB
En ja, het heet PRAM reset...