Macbook vs. Macbook Pro

Beste OMT-ers ;)

Ik heb weer eens een héle moeilijke keuze te maken … De keuze tussen de MacBook en MacBook Pro !
Mijn twijfel:

MacBook

• Compacter
  • Lichter
  • Knuffelbaarder :stuck_out_tongue:

MacBook Pro

• Beter scherm (?)
  • Hogere resolutie
  • Firewire (!)
  • Groter
  • Zwaarder

Waar wordt hij voor gebruikt:

• ICT Studie MBO-4 & over enige tijd HBO
  • Vrije tijd: enige machine

Opmerkingen: ik heb nu een MacBook Pro 2,4 (non-uni) Deze voldoet prima. Ik game totaal niet [size=9:82a4d459df]tenminste één keer per 2 maanden NFS om te proberen :stuck_out_tongue: Geen prioriteit zegmaar[/size:82a4d459df]

De concrete vraag: Een macbook 2,4Ghz met 4GB geheugen is voldoende, hoe is het scherm e.d. Graag jullie mening :slight_smile:

Als jij zegt 'hij voldoet nog prima'. Dan zou ik geen nieuwe MacBook kopen.

Ja inderdaad, en op ICT doe je niet echt superveel wat echt iets vraagt van je computer. Met een Mac Mini heb je zelfs voldoende.

niet doen, of je moet je huidige MacBook Pro voor goed geld kunnen verkopen..

Handig om te vertellen, iets te snel 'gesubmit' denk :P Ik krijg een héél leuk geld bedrag voor mijn MBP terug. Laat ik het zo zeggen: ik kan er een MacBook Pro voor kopen als ik wil :)

@ Afroman ; waarom denk je dit :wink: ? Was dit zo bij jou dan ofzo ?

Dat is zo, misschien bij Applicatiebeheer dat je een iets sterkere videokaart nodig heb, maar ik red het prima met mijn witte MacBook.

[quote:8e068d9c99="Afroman"]Dat is zo, misschien bij Applicatiebeheer dat je een iets sterkere videokaart nodig heb, maar ik red het prima met mijn witte MacBook.[/quote:8e068d9c99]

Ik doe een systeembeheer opleiding en als ik meerdere VM’s heb aanstaan wil hij het wel eens warm krijgen hoor :stuck_out_tongue: ! Al met al is het geen grafische design opleiding :wink:

Dus… iemand die een mening wil delen over de MB vs. MBP :slight_smile: ?

als je oude een mat scherm heeft, houden! de nieuwe zijn net spiegels en kan er niet echt aan wennen.

[quote:7b6d66147f="hennep"]als je oude een mat scherm heeft, houden! de nieuwe zijn net spiegels en kan er niet echt aan wennen.[/quote:7b6d66147f]

Nope is een glossy scherm, en ben ik helemaal weg van ook !

Beetje vreemd verhaal, maar als je voor je "oude" MBP zoveel geld krijgt, heb je dus de keuze voor een nieuwe MBP. Die heeft meer mogelijkheden qua videokaart, maar de extra scherm-aansluiting is dus een ander soort plug als je "oude" MBP. Nieuwe is beter, alleen al voor de versere accu... Maar voor ict... de processor is hetzelfde, het extra te plaatsen werkgeheugen is een kostenpost, maar noodzakelijk voor meerdere virtuele machines lijkt me. In ieder geval een heel mooi stuk techniek, en er kunnen niet genoeg ict-ers met Macs zijn.

De oude blijft erg goed overigens.

o ja, het scherm van de MB is minder mooi als dat van je oude MBP, dat ga je heel erg missen.

[quote:7b205ebdf7="bmwmaster"][quote:7b205ebdf7="Afroman"]Dat is zo, misschien bij Applicatiebeheer dat je een iets sterkere videokaart nodig heb, maar ik red het prima met mijn witte MacBook.[/quote:7b205ebdf7]

Ik doe een systeembeheer opleiding en als ik meerdere VM’s heb aanstaan wil hij het wel eens warm krijgen hoor :stuck_out_tongue: ! Al met al is het geen grafische design opleiding :wink:

Dus… iemand die een mening wil delen over de MB vs. MBP :slight_smile: ?[/quote:7b205ebdf7]

Kan de witte MAcBook nog steeds aan hoor, snap het punt niet om dan je MacBook Pro te verkopen.

Je gaat een stap terug in resolutie.... dat lijkt me het grootste nadeel voor jou.

Ik vind 1280 persoonlijk te laag. Ik hoop een beetje dat de nieuwe generatie (net als sommige lenovo’s) 1440 heeft in 13"

Apple's nieuwe MacBook Pro is 2 inch in groter en 300 euro duurder dan de nieuwe MacBook. David zet ze naast elkaar om de overeenkomsten en verschillen te vergelijken , bekijk de [url=http://www.bright.tv/series/macbook-macbook-pro]video[/url] en oordeel zelf :?

Development? Zo groot mogelijk scherm, dan zou ik gewoon de mbp houden en er een 30 inch scherm naast kopen. Dan kun je het externe scherm gebruiken voor ide's en andere weergaves van sources en het mbp scherm voor doc's en testen.

Daar was ik dus al bang voor. Kijk ik wil eigenlijk een MacBook aangezien dat veel prettiger is als een 15" ... Daarnaast wil ik het scherm (kwaliteit en resolutie) van de 15" op de 13".

@ MadDonna: Erg lastig mee te nemen dagelijks naar school :wink: !

Zou ook even wachten. Heb zelf de mb 2,4 met 4 gb ja, snel genoeg voor alles.

Zou sowieso wachten op de nieuwe processor (eind dit jaar)
Dan ben je weer helemaal up to date en kun je jaren weer vooruit.

En dan de keus maken MB of de MBpro

Als ik in de winkel zou staan en het geld in mijn zak zou hebben dan zou ik voor de MBpro gaan.

als je in engeland bent kun je voor weinig geld de pro halen maar ook de mb

suc6

cles

Ik denk dat ik inderdaad ga wachten nog op een update en dan een leuke trip naar engeland ga maken met aanhang (a) Nog leuk ook, en goedkoper :|