Macbook white oververhit? [ Opgelost! ]

Vanmiddag lag ik wat te surfen op bed met mijn MacBook white late 2008, en ik had hem rechtstreeks op de dekens gezet. Met de adapter erin, merkte wel dat hij wat warm werd maar schonk er niet zoveel aandacht aan. Alleen toen ik hem vervolgens optilde om hem te verzetten, merkte ik dat er aan de onderkant in het midden een soort zwarte vlek was ontstaan??

Ik doe er hieronder een foto bij maar weet niet of het goed te zien is, het ligt er ook aan hoe je erop kijkt. Soms zie je een streep, dan een hele vlek:

[img:df7adc2fec]http://i297.photobucket.com/albums/mm219/MacMini_Ragazza/Afb009.jpg[/img:df7adc2fec]

Iemand enig idee wat dit is, waar het vandaan komt en of het nog wegtrekt?

Het is misschien niet superstorend maar erg mooi vind ik het toch ook niet!

Ps. wegpoetsen helpt dus niet, om de lollige antwoorden voor te zijn :wink:

Lijkt erop dat de CPU de warmte niet kwijt kon, omdat de uitvoer dicht zat met een deken, of iets anders dat ervoor zorgde dat de MB niet kon koelen. Ik ben bang dat je hier weinig aan kunt doen, als het materiaal gebogen is door de hitte. Erg jammer, maar hopelijk houd je er geen (ernstige) schade aan over:)

Ja dat denk ik ook. Alleen is het materiaal niet gebogen, louter een soort van zwarte waas die overheen zit.

Bij Apple zul je vast een nieuwe case ervoor kunnen krijgen. Ik zou ergens langs gaan.

vraag is of ze een nieuwe case wil.. who cares dat er een zwarte vlek aan de onderkant zit van je macbook, als er binnen in maar niets beschadigd is lijkt me...

Toch raad ik je aan om een nieuwe case te vragen omdat het valt onder de garantie van apple zou moeten vallen. Bovendien zei je dat je het niet mooi vindt dus als je hier vanaf wil raad ik je aan om contact op te nemen met Apple.

ps. bedankt alvast voor de tip, ik heb namelijk ook een MB White dus dit ga ik nu ook in de gaten houden.

Maar moet ik dan bellen naar Apple zelf? En denk ook dat ik dan naar Rotterdam moet als ik dat snel wil laten doen of niet? Want ik denk niet dat ze in Breda een eigen technische dienst hebben.

Heb iig geen zin om m lang kwijt te zijn… dan houd ik nog liever die veeg erop…

Naar Apple bellen is een mogelijkheid, je kan ook bij IFactors in Breda uitleggen wat er aan de hand is en op vertoon van bon/factuur kunnen ze je meestal gewoon helpen.

Maar inderdaad ben ik bang dat je hem (in het ergste geval) ongeveer een week kwijt bent, maar bij sommige Applestores is er een mogelijkheid dat als je je machine langer dan een dag kwijt bent je een leenmachine krijgt.

In het beste geval repareren ze hem direct, maar of je daar vanuit moet gaan weet ik niet zeker.

Probeer het in ieder geval eerst maar eens bij IFactors, want als je naar apple belt weet ik zeker dat het wel ff duurt.

Ik dacht ik post hier even wat ik vannacht allemaal heb gedaan. Ik heb de batterij eruit gehaald.. even als het L-vormige ijzertje daarachter en de RAM. Omdat de zwarte vlek ter hoogte van de hoek van de batterij begon. Hierbij zag ik verder niets zwarts of vervormingen of wat dan ook. Daarom heb ik de MacBook toen weer in elkaar gezet en ben op internet gaan zoeken naar oplossingen om de zwarte vlek te verwijderen.

Na even zoeken vond ik op een website een rare oplossing. Men gaf aan dat je met tandpasta verschillende vlekken en krasjes op de buitenkant van een witte MacBook kan verwijderen. Dat wil dus zeggen dun insmeren op de vlek of kras met je vinger… even laten drogen, en vervolgens afwrijven met een vochtige doek (geen natte!) dus goed uitwringen. Ik heb hier een washandje voor gebruikt omdat papierachtige doekjes krassen geven.

En wat blijkt… bangg het vuil is weg!

Ik zal zo even een foto plaatsen om het te laten zien.

Het lijkt dus inderdaad zo dat de cpu zijn warmte niet kwijt kon, maar dat ik hem nog optijd van de deken afhaalde om verdere schade te voorkomen. :smiley:

Daarom dat we ook adviseren om een notebook NOOIT op zacht materiaal te leggen. Als je op bed gaat werken met een notebook, leg hem dan met zijn pootjes op iets hards zoals bijvoorbeeld een boek met harde kaft, of een dienblad. Dan kan er nog lucht tussendoor.

Ja precies, klopt Unsound. Ik dacht het is maar even, maar even is genoeg zo blijkt! Ben in ieder geval blij dat ik er nog op tijd bij was.

Hier de foto: (Lastig om hem zonder weerspiegeling te maken!)

[img:3cbf6f6d84]http://i297.photobucket.com/albums/mm219/MacMini_Ragazza/MacbookWeerSchoon.jpg[/img:3cbf6f6d84]