MacBookPro onder stroom!

Heb net mijn Macbook Pro uit de doos gehaald.Het piepje stoor ik me niet zo aan! Maar het ding staat onder stroom!Het gedeelte waar je handen op rust geeft een hele apparte spanning door me handen....het lijken fibraties ,maar als je het apparaat heel zachtjes aanraakt voel je duidelijk electriciteit..het prikt...verder doet hij het prima..ik baal hievan!!!Heb nota bene 1.5 maand moeten wachten!

heb je toevallig een spanningsmeter in huis liggen om te checken of er echt stroom op het oppervlak staat? Als dat zo is, check dan alle delen van je laptop en kijk waar het niet het geval is.. Ik zou er niet zo een oplossing voor weten (behalve dan terugsturen of naar een apple center), maar als er echt stroom op staat is dat niet goed en kan het ook kortsluitingen veroorzaken en dan ben je helemaal zuur..

Probeer je netstekker eens om te draaien in het stopcontact. Lijkt achtelijk, maar werkt vaak wel:)

Heb ik ook wel eens heel kort met mijn PowerBook, maar gaat dan snel weer weg, het helpt in ieder geval wel hem in een geaard stopcontact te stoppen ben ik achter gekomen.

Ik herken het gevoel. Heel irritant inderdaad. Ik heb dit met mijn vorige PowerBook ook langdurig gehad, totdat ik een geaarde voeding ging gebruiken. Sindsdien geen last meer.

Heeft de MacBook een geaarde voeding?

bijna alle powerbooks hebben hier last van, het hangt van het stopcontact af waar de adapter inzit.

:slight_smile:

ik heb hetzelfde wel eens gehad, maar dan met de tafel en een G4 in mijn geval was het geen stroom (aangezien de tafel van hout is en niet geleid). Het voelde als stroom, dat dan weer wel, maar het was de trilling van de fan of de cd drive of iets dergelijks, die trilling werkte helemaal door tot in de tafel, rete irritant, op het laatst allemaal met schuimrubber aan de gang enzo om het te verhelpen, de enige oplossing die echt werkte was hem loshalen van tafel en op de grond zetten.

Is het in jullie geval ook niet iets van trilling ipv stroom?

mijn macbook doet dat ook maar vind het eerlijk gezegd wel lekker [img:ab272299eb]http://www.macfreak.nl/base/data/forum/languages/nederlands-brushedmetal/emoticons/withstupid.gif[/img:ab272299eb]

[quote:057ea093d8="DJ"]mijn macbook doet dat ook maar vind het eerlijk gezegd wel lekker [img:057ea093d8]http://www.macfreak.nl/base/data/forum/languages/nederlands-brushedmetal/emoticons/withstupid.gif[/img:057ea093d8][/quote:057ea093d8]Ik ook. :sealed: .

Ti’s de vonk van liefde, zeg ik altijd maar.

[quote:27ed382b4f="U2,K3,G5"]Probeer je netstekker eens om te draaien in het stopcontact. Lijkt achtelijk, maar werkt vaak wel:)[/quote:27ed382b4f] Heel herkenbaar, heb ik ook met de reislader van mijn Nokia 7280 die begint te piepen en de TL verlichting boven mijn bureau die spontaan gaat branden terwijl de powerswitch toch echt uit staat. Wanneer ik de stekkers 180º draai is het 'probleem' opgelost.

Heb ik ook altijd gehad bij mijn Powerbook, met of zonder geaard stopcontact. Voelde het altijd als ik heel losjes met mijn vinger over het metaal naast het stuurvlak wreef. Voor de zekerheid deed ik altijd eerst de adapter in het stopcontact, en dan pas in de Powerbook.

Vochtige handen? Bij droge handen heb ik er geen last van, als ik net onder de douche vandaan kom wél.

Ik heb dan zelf last van de USB / FiWi poorten aan de zijkant van mijn iBook, die geven ook wel eens stroomstoten. Enkel wanneer deze aan de netlader hangt.

Groene stroom. :-)

Nu even serieus… Ik heb er geen last van met mijn mooie MBP 2.0 Ghz… :wink:

Wel heb ik de laatste weken last van statische electriciteit. Krijg relematig een opdonder.
Het houd je wakker…

dankje je voor de reactes!! het ligt duidelijk aan het stop contact!!