Machouse vs. Apple Technische dienst :-(((

Ibook is naar machouse gegdaan om het moedebord te vervangen. Belde nog op of ze hem NIET gingen wissen.. Nee Nee zeiden te dat doen ze niet bij ee moederbord...

Krijg hem nu terug met een systeem van 900 MB… verder niets.

Apple gebeld. Die zeggen dat dat normaals is bij z’n programma. Machouse zegt van niet…

En natuurlijk geen backup. En voor de reparie kon ik hem niet backupen want het scherm was stuk…

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Joost

Als je op papier hebt staan dat ze aangeven dat ze niets zullen wissen, dan kan je ze nog aansprakelijk stellen. Maar bij reparaties ben je meestal zelf verantwoordelijk om een backup te hebben.

Doet je scherm het niet? Houdt de T ingedrukt bij het opstarten en je Mac wordt een fire-wire schijf. Firewire kabel aan een andere Mac hangen en je hard disk overpompen.

dat is flink balen!! ik zou er voorlopig geen genoegen mee nemen ( = compensatie vragen).

tip voor de (hopelijk niet komende) volgende keer. Je kunt de computer altijd opstarten in de Target mode (T ingedrukt houden) zodat hij als externe firewire schijf gaat functioneren. je kunt hem dan gewoon mounten op een andere computer en de zaak overzetten. scherm heb je daar niet bij nodig.

[quote:a88f8ffa5d="joosty"] Apple gebeld. Die zeggen dat dat normaals is bij z'n programma. Machouse zegt van niet.... [/quote:a88f8ffa5d]

Aaaaaaaarch man, wat een rot nieuws is dat, balen gewoon.
Ik heb trouwens 2 x een nieuw moederbord in mn’ desktop G4 gehad, en die kwam toch echt met ongewistte schijf terug .

Balen!! :( :o (op zijn zachtst gezegd)

Ik grijp je ellende meteen even aan om mijn eigen verhaal te doen over de apple service:

Heb ongeveer hetzelfde gedoe gehad. IBook ingestuurd met duidelijk hardware probleem (niet harde schijf), krijg ik hem terug en zijn er twee user accounts gewist for whatever reason.

Hoewel er nog wel andere users op het systeem stonden, had ik geen beheerders account meer. Moest dus alsnog alles wissen en opnieuw installeren. Gelukkig kon ik met een omweg (OS9) nog een backup maken van een aantal bestanden.

Het woord “compassie” is apple vreemd, zo merkte ik vervolgens aan de ongeinteresseerde reacties na enkele telefoontjes met applecare.

Maar ook al staat in de voorwaarden dat men de harde schijf mag wissen, dan moet daar toch minstens redelijkerwijs aanleiding toe zijn. Ik ga hier nog een enorme klachtenbrief aan wijden.

Sterkte!!

Dank iedereen voor de reacties.

Ik ga niet meer naar Machouse voor reparaties… Ook al ligt de fout bij apple…

Joost

[quote:e30ef72209="joosty"]Dank iedereen voor de reacties.

Joost[/quote:e30ef72209]
heel goed punt! :slight_smile:

voor iedereen die hier overweegt te kopen,… of iig repareren!
DOE HET NIET!!
lees hier meer… ← is wel een oude topic hoor :):slight_smile:

[quote:5c16b8b32a="joosty"]Dank iedereen voor de reacties.

Joost[/quote:5c16b8b32a]

Dus als ik het goed begrijp. Appel repareert (niet goed in jou ogen) en je verwijt Machouse
omdat er wat verkeerd gegaan zou zijn? :o

[quote:465b85e1dd="Peter Fitskie"]

Dus als ik het goed begrijp. Appel repareert (niet goed in jou ogen) en je verwijt Machouse
omdat er wat verkeerd gegaan zou zijn? :o[/quote:465b85e1dd]

Nee hoor, bij een vriend van me hadden ze ook de schrijf gewist zonder vermelden… Ze zeggen dan. Zo hoe is gerepareert. 100 euro aub.

joost

[quote:06840cbd6d="HS-L"][quote:06840cbd6d="joosty"]Dank iedereen voor de reacties.

Joost[/quote:06840cbd6d]
heel goed punt! :slight_smile:

voor iedereen die hier overweegt te kopen,… of iig repareren!
DOE HET NIET!!
lees hier meer… ← is wel een oude topic hoor :):)[/quote:06840cbd6d]

Als moderator niet zo zeiken over Machouse zou ik willen suggereren. Doe dat dan als ’ gewone gebruiker". Anders word je een soort Henk Westbroek, die zijn krantencollums altijd voor het aankaarten van zijn prive-problemen gebruikte (tot zijn ontslag, dat dan weer wel…)

Het lijkt me logisch hoor dat in veel gevallen je schijf gewist wordt. Hoeveel backups moet men wel niet maken voor elke defecte machine die binnenkomt? Precies... dat doen ze dus niet.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen data.

Mij verbaast het ook niet echt. Lijkt me het makkelijkste om met een "clean" systeem een computer te maken. Zolang niets op papier staat doen ze wat ze willen.

Maar klantvriendelijk is wel iets anders? effe klant opbellen was maar een kleine moeite geweest.

@Dennis002 : Mods dienen niet enkel om het forum ordelijk te houden, het zijn ook mensen met problemen en emoties. Dus ze mogen evengoed als ieder ander zeggen wat er op hun lever ligt.

[quote:f2f83d266a="Dennis002"] Als moderator niet zo zeiken over Machouse zou ik willen suggereren. Doe dat dan als ' gewone gebruiker". Anders word je een soort Henk Westbroek, die zijn krantencollums altijd voor het aankaarten van zijn prive-problemen gebruikte (tot zijn ontslag, dat dan weer wel..)[/quote:f2f83d266a]

[offtopic]

Moderators zijn ook gewone gebruikers.
Iedereen denkt altijd dat moderators een soort van Goden zijn, maar dat zijn we niet.
We zijn gewoon simpel gezegd agent in burger…

Het is niet zo van: ‘ow dat zegt een Mod, dus is het waar’. Ook wij geven gewoon onze mening!
[/offtopic]

p.s. het is niet de bedoeling dat dit topic uitmondt in een andere discussie dan het Machouse verhaal :wink:

het is lullig voor je, maar het is niet slim om een computer voor repatie weg te sturen zonder een backup van de gegevens te hebben. Het is sowieso niet slim om nooit een backup te maken...

maar goed, ze hadden je moeten waarschuwen ipv zeggen dat je je gegevens kon laten staan.

Alleen sukkels maken geen backup . . . :lol:

[quote:cdb09f24c0="levski"]Alleen sukkels maken geen backup . . . :lol:[/quote:cdb09f24c0]

wat is dat nou weer voor idiote ondoordachte reactie? die van mij was ook stuk (scherm kaduukjes)
Dus ik stuur hem op, halen ze hem leeg.

Wat ik er dan bij moet zeggen is dat ik krom heb moeten liggen voor een iBook, en daarna dus 0,0 geld meer had!
Als jij veel geld hebt, dan is zon extern hd tje te doen inderdaad, nou… voor mij helaas niet, een beetje medeleven is toch minstens op zn plaats.

Als je van je belangrijke bestanden geen kopietje maakt, moet je niet gek staan te kijken als je wel eens wat kwijt raakt. Als computergebruiker moet je dat toch onderhand wel weten.

Was de uitdrukking niet: Eigen schuld, dikke bult?

Ook al is het een ander “zijn schuld”, je zit uiteindelijk toch zelf met de gebakken
peren.

Is het nu zo veel moeite voor een reparatieclub om even na te gaan of de eigenaar een back up heeft gemaakt? Het is eigenlijk gewoonweg lullig gezien het feit, dat juist die reparateurs het vaak meemaken dat men geen bak up heeft gemaakt. Kleine moeite toch? Service misschien?

[quote:dd8beab74b="EagerB0bNerd"]het is lullig voor je, maar het is niet slim om een computer voor repatie weg te sturen zonder een backup van de gegevens te hebben. Het is sowieso niet slim om nooit een backup te maken...

maar goed, ze hadden je moeten waarschuwen ipv zeggen dat je je gegevens kon laten staan.[/quote:dd8beab74b]
Als ie gerepareerd moest worden dan zal die wel kapot zijn geweest en dan is het lastig backuppen. Wees dus op tijd! Ik moet het ook maar weers es doen.
Maar de schijf leeg door zo’n reparatie? Belachelijk. Ik had een iMac 400 en die ging stuk. Twee dagen later stond Card Services op de stoep met een mannetje en die heeft hier de boel in een kwartiertje tijd gerepareerd. Rotte appel eruit, nieuw bord erin en niks gewist? Voor zo’n reparatie komen ze toch niet aan de harde schijf?

Denk je nu echt dat men bij een td als Apple niets anders te doen heeft dan iedereen op te bellen. Laat staan dat men het zou doen, kost tijd veel tijd want bellen, niet thuis, nog eens bellen weer niet thuis. En als je dan thuis bent zijn zij al naar huis.... straatje zonder einde. Overigens hoeveel computers zouden daar niet bijeen staan. Dus werkachterstand zou serieus oplopen van iedereen die gebeld wordt en niet thuis geeft. Komt daarbij nog dat deze tijd dient betaald te worden. gaat men dan weer zeiken over de factuurprijs ?