Macintosh Classic II

Ik kan een Macintosh Classic II kopen voor 25 euro via tweedehandsmac.nl is dit een goede deal ?

Ik wil die Classic alleen omdat ik het een stukje geschiedenis van Apple is. En misschien doe ik er later wel wat mee.

Doet ie het dan moet je het doen altijd gaaf om allen al die begin tune te horen van deze machiene 8)

Degene zegt dat hij het jaren heeft bewaart en dat hij het weg doet omdat hij het aan iemand wilt geven die er nog wat anders mee wilt doen dan er nostalgisch naar staren (dat staat in de omschrijving). Ik denk wel dat het doet als ik dat zo lees.

En ik zou er nog mee kunne werken, want ik heb nog genoeg lege floppie´s hier liggen.

Het is natuurlijk geen echt collectors item maar wel fun to have en als tie het echt nog doet en hij ziet er redelijk uit dan zal ik het zeker doen als ik jou was :)

In One More Thing, #5 kan je horen dat iemand op zoek is naar dit collectors item, dus als je 'em zelf niet wil, zal hij er zekeri nteresse in hebben.

[quote:25fa85ed25="Ashwin"]Ik kan een Macintosh Classic II kopen voor 25 euro via tweedehandsmac.nl is dit een goede deal ?

Ik wil die Classic alleen omdat ik het een stukje geschiedenis van Apple is. En misschien doe ik er later wel wat mee.[/quote:25fa85ed25]
De SE/30 is mijns inziens een betere collector’s item.
Enfin, ik geef toe dat ik hier ook nog een Classic II op zolder staan heb en dat ik er geen afstand kan van doen…
:roll:

… maar als computer is hij niet meer bruikbaar…

Nee maar daar koop ik hem ook niet voor. Gewoon om te hebben snapje.

Ik zit nu op Marktplaats te kijken of daar Macintosh Classic II te krijgen zijn, maar ik heb ertot nu toe maar twee gezien en die zijn te koop in groningen en dat is een beetje ver voor mij. Maar het valt mij op dat er erg veel Macintosh Classic te koop zijn. Zijn er meer Macintosh Classic gemaakt.

[quote:59e9705b2f="Koen 1980"]In One More Thing, #5 kan je horen dat iemand op zoek is naar dit collectors item, dus als je 'em zelf niet wil, zal hij er zekeri nteresse in hebben.[/quote:59e9705b2f] hij was toch op zoek naar de kleuren versie?

ja en niet de Classic II en Coler Classic II. Maar houd dat in dat de Macintosh Classic een zwart-wit beeldscherm is ?

oh sorry, ik las niet goed

[quote:fb610bf87e="Koen 1980"]oh sorry, ik las niet goed[/quote:fb610bf87e]

Keej is geen probleem.

Effe weer over die Macintosh Classic II. Degene die hem wilt verkopen zegt dat hij de handleidingen en software-floppies niet meer heeft, evenals de draagtas. Moet ik hem nog kopen ?

Halloooo. Ik wacht op een reactie !

Je wil 'em toch alleen uit historische overwegingen? Kopen dan, zou ik zeggen! Die software is altijd nog aan te komen. Sterker nog, je kan bij mij zo het originele systeem 7 op floppies ophalen.

dat mag geen probleem zijn kijk hier eens http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-North_American/Macintosh/System/Older_System/

Greetz Knarf

Nou dan koop ik hem.

succes and keep us posted :lol: :lol: :lol: :lol:

Zal ik doen.

Nou de deal gaat niet door. Toen de deal bijna rond was zei ik dat ik een vervoerprobleem had. Ik zei dat ik pas 13 ben en dat ik natuurlijk dan nog geen auto kan rijden. En dat vond die vent niet leuk. Hij had natuurlijk ook geen zin om het bij mij te brengen, maar dat had ik hem niet gevraagd. En toen vroeg ik hem of hij vrijdag naar Rotterdam wilde komen naar die Apple store. En dat wou hij niet. En toen zij hij dat ik maar verder moest zoeken. En toen zei ik maar dat hij dat ding kon houden.